احتمالا برای همه پیش آمده که برای انجام کار تصویربرداری پزشکی به یکی از مراکز تخصصی مراجعه کنند و از خدمات این مراکز استفاده کنند. پزشک ممکن است برای شخص دو یا چند مدل مختلف تصویربرداری مانند ام‌آر‌آی، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، ماموگرافی، تراکم استخوان و پزشکی هسته‌ ای را تجویز کند.
کد خبر: ۱۲۲۹۸۰۷
مرکز تصویربرداری پزشکی پایتخت، ارائه دهنده خدمات تصویربرداری پزشکی

برای این کار لازم است به چندین مرکز مراجعه شود و بر مبنای تشخیص پزشک، این تصویربرداری‌ها را انجام داد. اما مراجعه به چندین مرکز باعث می‌شود که زمان زیادی از شخص گرفته شود و همیشه در حال رفت و آمد بین چند مرکز باشد.

از طرفی نکته مهم و قابل توجه انجام امور تصویربرداری در یک مرکز واحد کمک شایانی به پزشک مورد نظر برای دسترسی به نتیجایج سایر مطالعات و تشخیص بهتر می‌کند.

یک مسئله مهم دیگر نیز که اهمیت زیادی دارد این است که مراکز تصویربرداری مطمئن باشند و خطای کاری در دستگاه‌ها وجود نداشته باشد. استفاده از تصویربرداری یکی از بهترین روش‌هایی است که بیماران می‌توانند در طی فصول مختلف برای چک‌آپ کردن از آن استفاده کنند.

چرا باید از تصویربرداری پزشکی استفاده شود؟

تصویربرداری پزشکی برای مشاهده اعضای بدن از استخوان‌ها تا بافت‌های درونی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت بروز مشکلی در بدن که از طریق آزمایش خون و ... قابل تشخیص نباشد، پزشکان متخصص از روش تصویربرداری استفاده می‌کنند.

سونوگرافی چیست؟

متخصصان از سونوگرافی برای مشاهده قلب، رگ‌های خونی، کلیه‌ها، کبد و سایر اعضای بدن استفاده می‌کنند. همچنین در دوران بارداری، پزشکان از سونوگرافی برای مشاهده جنین درون شکم مادر استفاده می‌کنند. در طول معاینه بیمار روی یک تخت دراز می‌کشد و تصویربرداری صورت می‌گیرد. سونوگرافی درد و خطری برای بیماران ندارد.

ماموگرافی چیست؟

ماموگرافی یا ماموگرام، یک عکس اشعه ایکس از سینه است. ماموگرافی یک ابزار غربالگری برای کشف و تشخیص سرطان سینه است.

رادیولوژی چیست؟

متخصصان از رادیولوژی برای شناسایی طیف وسیعی از مشکلات مانند بیماری‌های قلبی، لخته‌های خونی، استخوان‌های شکسته، شرایط دستگاه گوارش و ... استفاده می‌کنند. متخصصان برای نظارت بر نحوه واکنش بدن بیمار نسبت به درمان فعلی نیز ‌از رادیولوژی استفاده می‌کنند.

سی تی اسکن چیست؟

بعد از رادیوگرافی ساده، سی تی اسکن بیشترین کمک را به بررسی ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان بخصوص استخوان‌ها می‌کند. امروزه استفاده از سی تی اسکن جزء جدایی‌ناپذیر در تشخیص و حتی درمان بسیاری از بیماری‌ها شده است.

با استفاده از تصاویر سی تی اسکن می‌توان بافت‌های درون بدن را مشاهده کرد و شکل آنها را بررسی نمود. با این اطلاعات میتوان از وجود بیماری های احتمالی آگاه شد. تصاویر سی تی اسکن سطح مقطع هایی از بدن را نشان میدهد.

ام‌ آر آی چیست؟

امآرآی یکی از روش‌های پیشرفته در تصویربرداری پزشکی است. از این روش برای مشاهده بافت‌های درونی بدن و شناسایی مشکلات و بیماری‌های اعضای بدن استفاده می‌شود.

در ام‌آر‌آی تصاویر بافت‌های نرم مانند غضروف، تاندون، لیگامان، عصب و رگ‌ها بسیار واضح و دقیق دیده می‌شوند. این روش تصویربرداری به‌خصوص برای تشخیص بیماری‌های بافت‌ها مفید است. امواج مورد استفاده در ام‌آر‌آی ضرری برای بدن ندارند.

سنجش تراکم استخوان چیست؟

سنجش تراکم استخوان (Bone Mineral Densitometry) یا به اختصار BMD روش متداول برای سنجش مقدار تراکم استخوانهای بدن است. در این روش که مقدار وزن مواد معدنی استخوان را در هر سانتی‌متر مکعب اندازه می‌گیرند و یک معیار نسبی از مواد معدنی استخوان را به دست که کاربرد بالینی آن برای اندازه‌گیری غیر مستقیم از مقدار پوکی استخوان بیمار است.

پزشکی هسته‌ای چیست؟

پزشکی هسته‌ای شاخه‌ای از علم پزشکی است که در آن از مواد رادیو اکتیو جهت تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. روش‌های تشخیصی در مورد اعضاء مختلف بدن مانند استخوان‌ها، مغز، کلیه، ریه، قلب، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری کاربرد دارند.

مرکز تصویربرداری پزشکی پایتخت

مرکز تصویربرداری پایتخت در سال 1381 کار خود را آغاز کرده استو همزمان تمامی خدمات در زمینه ام‌آر‌آی، رادیولوژی، سی‌تی‌اس‌کن، سونوگرافی و پزشکی هسته‌ای را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد.

در سال 1392 و با تغییر مدیریت، مرکز تصویربرداری پزشکی پایتخت سیاست‌های جدیدی را در پیش گرفت. مدیران این مرکز تصمیم گرفتند تا آن را به جدید‌ترین و به‌روز‌ترین دستگاه‌های دنیا همچون MRI، رادیولوژی، سونوگرافی ، ماموگرافی، تراکم استخوان، OPG و EEGو EMG مجهز کنند. این تجهیزات در کمتر مراکزی یافت می‌شود. مرکز تصویربرداری پزشکی پایتخت با برخورداری از بهترین دستگاه‌های روز دنیا تلاش کرده است تا خدمات مناسبی به مراجعه‌کنندگان ارائه دهد.

مرکز تصویربرداری پزشکی پایتخت خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد. این خدمات شامل ام‌‌آر آی، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی دیجیتال، پزشکی هسته‌ای و رادیولوژی مداخله‌ای می‌شوند.

پزشکان برجسته پایتخت

در این مرکز زبده‌ترین متخصصان ایرانی در زمینه تصویربرداری پزشکی در حال فعالیت هستند که باعث تمایز این مرکز با سایر مراکز شده است. پزشکانی همچون دکتر غلامرضا بخشنده‌پور، دکتر محمدرضا موحدی، دکتر محمد رضا نیرومند و دکتر رضا قرائی در مرکز تصویربرداری پزشکی پایتخت در حال فعالیت هستند.

دکتر غلامرضا بخشنده پور

دکتر بخشنده‌پور یکی از برجسته‌ترین متخصصان ایرانی در زمینه تصویربرداری است که دوره‌های ویژه تصویربرداری را در دانشگاه بروکسل (بلژیک)، نیویورک و آیوا آمریکا گذرانده است. وی همچنین عضو چندین انجمن مهم در ایران و همچنین عضو انجمن رادیولوژی آمریکا و اروپا است.

دکتر محمدرضا موحدی

دکتر موحدی یکی دیگر از برجسته‌ترین متخصصان ایرانی در زمینه تصویربرداری است که دوره‌های ویژه تصویربرداری را در مراکز ویژه تصویربرداری لندن، ونکوور و هنک‌کنگ گذرانده است. او همچنین عضو چندین انجمن مهم در ایران و همچنین عضو انجمن رادیولوژی اروپا است.

دکتر محمدرضا نیرومند

دکتر نیرومند یکی دیگر از برجسته‌ترین متخصصان ایرانی در زمینه تصویربرداری است. او عضو انجمن رادیولوژی اروپا است. دکتر نیرومند دارای گواهینامه FMF انگلستان در زمینه غربالگری ناهنجاری‌های جنین است.

دکتر رضا قرائی

دکتر قرایی فارغ‌التحصیل پزشکی عمومی دانشگاه سمنان و همچنین فارغ‌‌التحصیل پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تهران است. وی مؤسس بخش پزشکی هسته‌ای ضیائیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

این مرکز برای رفاه حال مراجعه‌کنندگان با راه اندازی سیستم پکس، تمام نتایج و عکس‌ها را تا 5 سال برای بررسی تشخیص سیر بهبودی و پیشرفت بیماری را نگهداری می‌کند.

مرکز تصویربرداری پایتخت با تمامی بیمه‌ها قرار داد همکاری دارد و با تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت و درمان پذیرای همه هم‌میهنان است.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر جهت مشاوره شبانه روزی، جوابدهی آنلاین، تماس و موقعیت مرکز می‌توانند به سایت مرکز تصویربرداری پزشکی پایتخت به آدرس اینترنتی WWW.Paytakht-mic.com مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها