کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
کد خبر: ۱۲۲۹۷۵۵
کاهش کیفیت هوای تهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که طی صبح امروز (۲ مهر) در برخی مناطق، تجمع غلظت آلاینده‌ها به دلیل افزایش تردد خودروها سبب کاهش کیفیت هوا شده است.

هر چند به دلیل برقراری شرایط جوی مساعد در نخستین ساعات روز، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی صبحگاه شرایط بهتری نسبت به روز گذشته دارد. به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه و افزایش دما نسبت به روز قبل، بیشینه غلظت ازن در برخی ساعات بعد ازظهر امروز (۲ مهر) نسبت به روز گذشته بیشتز می‌شود. با این وجود انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق پایتخت از نظر این آلاینده در شرایط مطلوب قرار گیرد.

با کاهش میزان ناپایداری جوی و افزایش حجم ترافیک طی امشب افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد پایتخت سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود. با تداوم این وضعیت جوی تا صبح فردا (۳ مهر) و همراه با ازدیاد تردد خودروها، روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات دور از انتظار نیست. به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی طی فردا و وزش باد در برخی ساعات بعد ازظهر، شرایط تشکیل آلاینده ازن محدود می‌شود و شرایط سالم در اکثر مناطق برقرار خواهد شد.

در اواخر وقت فردا (۳ مهر) نیز افزایش نسبی سرعت باد و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوا در سطح شهر تهران را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۱۰۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و کیفیت هوا هم اکنون نیز با میانگین ۸۵ در شرایط سالم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها