در چند سال گذشته تعداد دفعاتی که دربی تهران جذاب و تماشاگر پسند بوده کم بوده ، خیلی وقت است خبری از دربی های جذاب دهه شصت و قبل از آن نیست!
کد خبر: ۱۲۲۹۳۹۱
دربی زیبا و جذاب شاید وقتی دیگر

به گزارش جام جم آنلاین ، دلایل متعدد زیادی می تواند در شکل گیری این موضوع نقش داشته باشد ، کادر مدیریتی باشگاه همراه با مربیان و بازیکنان این دو تیم از روزی که پیشنهاد قرارداد همکاری به آنها داده می شود خوب می دانند نتیجه این مسابقه جدای از جدول محاسبه می شود و این جمله کلیشه ای که دربی جامی جداگانه دارد خود باعث فشار مضاعف به مجموعه فنی و مدیریتی دو باشگاه می گردد !

در گذشته به اندازه الان خبری از رسانه های رنگ و وارنگ نبود و همین موضوع باعث می شد فشار کمتری به بازیکنان و مربیان و کادر مدیریتی تیم ها وارد شود ، و آنها با استرس کمتری وارد زمین می شدند و نمایش فنی بهتری از خود ارائه می دادند.

در سالهای گذشته به سبب رشد تکنولوژی در کنار سایت ها و روزنامه های ورزشی بیشترین فشار ممکن را کانال های هواداری به سرخابی ها وارد می کنند ، امروزه خیلی ها با داشتن یک گوشی معمولی و نصب نرم افزار تلگرام و اینستاگرام صاحب یک کانال و یا پیج هواداری به رنگ سرخ یا آبی هستند!

مدیران این کانال ها بعضا" حتی زیر ۱۸ سال سن قانونی دارند و فارغ از سن و سال اساسا" فاقد درک فنی بالا نسبت به فوتبال روز دنیا هستند ، آنها با برخوردهای احساسی و بدور از منطق از یک بُرد معمولی تیمشان حماسه و از یک باخت اتفاقی فاجعه می سازند!

فشار بیش از حدی که این رسانه های معمولی محلی به سرخابی ها وارد می کنند باعث کاهش کارایی فنی در زمین مسابقه و افزایش حاشیه های مخرب در بیرون از زمین برای آنها می شود ، حتی نمونه این تخریب های مجازی در تیم های پرطرفدار شهرستانی مثل تراکتور و سپاهان هم دیده شده است!

فوتبال ایران با اشکالات اساسی که در ساختار ملی و باشگاهی خود دارد وقتی برای ساماندهی و آموزش فرهنگ هواداری ندارد ، برای اصلاح این مشکل لازم است در کنار تلاش های مدیریتی ، عزم و اراده ای جدی در جهت رفع نواقص فرهنگ هواداری از سوی طرفداران تیفوسی سرخابی ها و بقیه تیم های پرطرفدار ایران بوجود بیاید.

مجتبی مالکی / روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها