رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین گفت: امسال از ایران بیش از 3 هزار موکب دایر شده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۲۲۴
پیش‌بینی حضور 3 میلیون ایرانی در مراسم اربعین

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حسن پلارک پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران اجرایی موکب‌ها و مسؤولین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ابراز داشت: مقوله موکب‌داری موضوع جدیدی نیست اما رشد سریع آن موضوعی جدید است، از قدیم پذیرایی از زائر اهل‌بیت و سیدالشهدا اهمیت داشته و سابقه دیرینه دارد.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: این حادثه اربعین به تعبیر مقام معظم رهبری خلاصه حادثه بزرگ قیام عاشوراست، این حرکت آن‌قدر وسعت پیداکرده که کسانی سعی در پنهان کردن آن دارند و به لطف خدا و عظمت قیام عاشورا به اهداف خود نمی‌رسند.

وی ضمن دیدن اربعین در امتداد مسیر ظهور عنوان کرد: آنچه ما در یک تمدن نوین اسلامی مدنظر داریم از همین اربعین شروع می‌شود؛ چه حرکتی باعث می‌گردد که مردم جذب آن شوند و همه از دو ماه قبل در حال تدارک موکب‌ها شوند تا به زائر اربعین خدمت کنند.

پلارک دامنه اربعین را بسیار گسترده‌ای خواند و گفت: این موضوع یک رشد روزافزون پیداکرده است، پیش‌بینی می‌شود آمار حضور امسال در اربعین بالای 3 میلیون نفر از ایران و بالای 40 تا 50 درصد از سایر کشورها باشند، در عاشورای امسال مسئولان حرم غافلگیر شدند و آن اتفاق تلخ به وجود آمد و تلنگری برای رشد جمعیت زائر اربعین بود.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: تنها کسی که می‌تواند زائر امام حسین را پذیرایی کند همین مردم و موکب‌داران هستند، هیچ دولت یا ارگانی توان چنین کاری را نخواهد داشت؛ به لطف خدا این حرکت از سمت مردم شکل‌گرفته است.

وی عنوان کرد: بیش از سه هزار اتوبوس از ناوگان اتوبوسرانی کشور برای جابجایی زائران به کار گرفته‌ شده و در جهت ایجاد امنیت تمام قوای نظامی به‌ ویژه نیروی انتظامی همه تلاشان را به کار گمارده‌اند.

پلارک مردم را رکن اصلی پذیرایی از زائرین دانست افزود: موکب داران رأس خدمت‌رسانی به زائرین هستند، امسال از ایران بیش از 3 هزار موکب دایر شده که پیش‌بینی می‌شود روزانه 3 میلیون 300 هزار نفر پذیرایی شوند؛ از طرف مردم و دولت عراق هم بیش از 15 هزار موکب خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: میزبانی از زائران توفیق مردم عراق است و ما فقط کمک میزبان می‌کنیم، همه سعی کنند با موکب‌دار عراقی مشارکت داشته باشند تا بتوانند به نحو احسن خدمات‌رسانی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها