داروسازی دکتر عبیدی داروی «گلورنتا» را با هدف کنترل موثرتر دیابت تولید و روانه‌ بازار کرد.
کد خبر: ۱۲۲۹۰۶۶
کنترل موثرتر دیابت با داروی جدید ترکیبی

امروزه کاهش قند خون تنها نیاز فرد مبتلا به دیابت نیست، بلکه کنترل عوارض بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون، مشکلات کلیوی و چاقی نیز برای این افراد حائز اهمیت است. داروی گلورنتا یک داروی خوراکی ترکیبی ست که اثر بخشی بالایی در کاهش قند خون و عوارض ناشی از دیابت دارد.

مزایای داروی ترکیبی «گلورنتا»

این دارو ترکیب خوراکی از دو داروی «گلوریپا» و «لیرنتا» است. گلوریپا (امپاگلیفلوزین) از دسته دارویی SGLT2-i، که در سال گذشته توسط داروسازی دکتر عبیدی عرضه شده، علاوه بر کنترل قند خون، مرگ و میر ناشی از عوارض قلبی عروقی را کاهش داده و روند پیشرفت عوارض کلیوی را کند می‌کند. همچنین لیرنتا (لینا گلیپتین) از دسته دارویی DPP4-i که به تازگی توسط همین داروسازی به بازار عرضه گردیده، کاهنده مناسب قند خون است که از نظر قلبی عروقی کاملاً بی‌خطر است. داروی جدید «گلورنتا» که ترکیبی از این دو دارو است، اثر بخشی بالاتری نسبت به مصرف جداگانه این داروها دارد.

افراد مبتلا به دیابت بسته به پیشروی و نوع بیماری‌شان داروهای مختلفی در طول روز مصرف می‌کنند. گلورنتا به دلیل ترکیبی بودن دو دارو در یک قرص و در نتیجه کاهش تعداد قرص‌های مصرفی روزانه، احتمال مصرف منظم دارو طبق توصیه پزشک را افزایش داده و باعث تعامل بهتر بین پزشک و بیمار می‌شود. سهولت مصرف درنهایت به بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت و کنترل مؤثرتر آن منجر می‌شود.

چرا باید دیابت را جدی بگیریم؟

در ایران بیـش از ۶ میلیون فرد مبتلا به دیابت وجود دارد که بسیاری از آن‌ها، از بیماری خود آگاه نیستند و به علت عدم‌ تشخیص به‌ موقع، دچار عوارض خطرناک ناشی از آن می‌شوند.

شایع‌ترین علت بیماری کلیوی منجر به دیالیز و یا پیوند کلیه، دیابت است. دیابت همچنین می‌تواند منجر به مشکلات جدی بینایی شده و با تأثیر بر اعصاب محیطی باعث اختلالات حسی و ایجاد زخم‌های مزمن در اندام‌ها و حتی قطع عضو شود.

اما خطر اصلی که هر فرد مبتلا به دیابت را تهدید می‌کند، بیماری‌های قلبی و عروقی است که در اثر دیابت تشدید شده و بروز پیدا می‌کنند.

داروسازی دکتر عبیدی، پیشرو در صنعت دارو و ارائه راهکارهای به روز و موثر، این بار داروی «گلورنتا» را با هدف کنترل مؤثر دیابت و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا، تولید و روانه بازار کرده است. این دارو در حال حاضر در داروخانه‌های سراسر کشور موجود و با نسخه پزشک قابل تهیه است.

اطلاعات بیشتر درباره این دارو در وب‌سایت داروسازی دکتر عبیدی در دسترس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها