عادات روزانه، عواطف و احساسات انسان تاثیر مستقیمی بر عملکرد سلول‌های مغزی او دارد.
کد خبر: ۱۲۲۸۲۳۲
حقایق باورنکردنی از تاثیر عشق بر فعالیت مغز

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مرموزترین عضو بدن مغز است، از این رو دانشمندان همواره واقعیات جدیدی از عملکرد مغز را کشف می‌کنند، اما هنوز هم بسیاری از راز‌های این عضو پیچیده، پنهان باقی مانده است.

در ادامه این مطلب با تعدادی از جالب‌ترین یافته‌های علمی که در سال‌های اخیر در ارتباط با عملکرد مغز انسان به اثبات رسیده است، آشنا می‌شوید که بسیار شگفت‌انگیز است.

کمبود خواب مزمن

در طول یک خواب کامل شبانه، سلول‌های مغزی، مغز ما را از مواد سمی خطرناک پاک می‌کند اما کمبود خواب مزمن، تأثیر مخربی روی سلول‌های مغزی او خواهد گذاشت و باعث بروز بیماری آلزایمر می‌شود.

اضطراب طولانی مدت

تحلیل رفتن حافظه، توانایی یادگیری و خود کنترلی، همگی از عوارض اضطراب مزمن هستند؛ علاوه بر این، اضطراب طولانی مدت فرد را حساس، عصبی و حواس پرت می‌کند و او را تحت فشار قرار می‌دهد.

عشق و تنفر

دانشمندان انگلیسی پی برده اند که عشق و تنفر از نواحی مشابهی در مغز منشا می‌گیرند؛ با این حال، احساس عشق، برخلاف تنفر، به طور قابل ملاحظه‌ای فعالیت قسمت‌هایی از مغز را کاهش می‌دهد که وظیفه‌ قضاوت و تفکر منطقی را برعهده دارند.

کم آبی

نزدیک به ۸۰ درصد از مغز ما را آب تشکیل می‌دهد بنابراین، حتی کاهش اندک در میزان آب بدن به میزان حدود ۲ درصد، باعث کم شدن تمرکز و هوشیاری می‌شود.

افراط در مصرف مواد قندی

بالا بودن میزان قند طبیعی در رژیم غذایی باعث کند شدن عملکرد مغز و کاهش توانایی یادگیری، به خاطر سپردن اطلاعات و تمرکز می‌شود. چون قند زیاد ارتباطات عصبی در مغز را از بین می‌برد.

مطالعه

تحقیقات نشان دادند فرآیند مطالعه، توانایی‌های شناختی مغز را افزایش می‌دهد همچنین نواحی‌ای از مغز را فعال می‌کند که در مواقع دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. وقتی مطلبی را می‌خوانیم، خون وارد قسمت‌هایی از مغز می‌شود که مسئول تمرکز و شناخت هستند در حالی‌که مثلا هنگام تماشای تلویزیون یا انجام بازی‌های کامپیوتری، چنین تغییراتی در مغز ایجاد نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها