مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با تشریح مراحل تایید مرگ مغزی، گفت: بازگشت بیمار به کما رفته یا دارای زندگی نباتی به زندگی دور از ذهن نیست.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۰۱
مراحل تایید مرگ مغزی چگونه است؟

به گزارش جام جم آنلاین، کتایون نجفی زاده مدیرعامل اهدای عضو ایرانیان در گفتگو با میزان با بیان اینکه تا زمانی که بیماری در کما است هیچ مجوزی برای قطع دستگاه‌های متصل به وی داده نمی‌شود، گفت: البته الزاما نیازی به دستگاه هم برای برخی از بیمارانی که در کما هستند وجود ندارد.

مدیرعامل انجمن هدای عضو ایرانیان با تاکید بر اینکه تا وقتی که حتی یک سلول در مغز زنده است کسی حق ندارد فرد زنده را از زندگی ساقط کند، گفت: در بیمار مرگ مغزی به دلیل مرگ مغز و مرگ تدریجی سایر سلول‌های بدن مجوز قطع دستگاه‌ها داده می‌شود.

نجفی زاده ادامه داد: تایید مرگ مغزی از سوی ۴ متخصص و همچنین متخصص پزشکی قانونی انجام می‌شود تا پس از آن در صورت رضایت خانواده اهدای عضو انجام شود.

وی با در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازگشت به زندگی برای بیماری که در کما هست وجود دارد یا خیر، افزود: بله بسیاری از این بیماران در فاصله زمانی کوتاه یا طولانی به زندگی بازگشته اند.

نجفی زاده ادامه داد: با توجه به اینکه در ایران خانواده‌ها حمایت گر هم هستند افرادی که دچار کما می‌شوند یا زندگی نباتی دارند معمولا توسط خانواده‌ها مراقبت شده و به زندگی بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه نگهداری بیماران در کما یا زندگی نباتی در خانه ممکن است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از این بیماران نیازی به دستگاه خاص ندارند امکان نگهداری آن‌ها در خانه فراهم است، اما باید بدانیم که سختی‌های فراوانی دارد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در پاسخ به این سوال که بیشترین زمانی که بیماری پس از کما یا زندگی نباتی در طول فعالیت شما بازگشته اند چه مقدار بوده است، گفت: این موضوع تخصص من نیست، ولی یکی از بیماران بنده پس از ۱۶ سال زندگی نباتی به زندگی بازگشت که کاملا هوشیار بود، اما تحلیل عضله داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها