وزیر خارجه روسیه از پایان جنگ در سوریه خبر داده و افزود اوضاع این کشور به تدریج به حال طبیعی باز می‌گردد.
کد خبر: ۱۲۲۷۸۹۳
جنگ در سوریه پایان یافته است

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد جنگ در سوریه پایان یافته است و اوضاع این کشور به تدریج به حال طبیعی و زندگی آرام برمی‌گردد البته برخی کانون‌های تنش در سوریه مانند ادلب و کرانه شرقی رود فرات باقیمانده اند که تحت کنترل دولت سوریه قرار ندارند.

در شرایط کنونی مهمترین اهداف در سوریه، تامین کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان و پیشبرد فرایند سیاسی برای حل وفصل بحران به منظور برقراری ثبات پایدار و تثبیت شرایط در کشور و سراسر منطقه خاورمیانه است.

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برضرورت احترام به حاکمیت و تمایمت ارضی سوریه و تأثیرات منفی تحریم‎های آمریکا و اروپا علیه دولت قانونی این کشور تاکید شد.

لاوروف تصریح کرد دو طرف در این دیدار ضمن بررسی مشکلات بین المللی، بر اوضاع غرب آسیا و شمال آفریقا و به ویژه بحران سوریه و حل و فصل آن تمرکز کردند. نتانیاهو از نگرانی‌های خود درباره تهدیدات امنیتی علیه اسرائیل سخن گفت و دو طرف بر پیگیری و فعال سازی مذاکرات در این باره توافق کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها