رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا

حریف آسان شاگردان کولاکوویچ در گام نخست

تیم ملی والیبال کشورمان امروز (جمعه) در نخستین دیدار خود از سری رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف سریلانکا می‌رود.
کد خبر: ۱۲۲۷۸۹۱
حریف آسان شاگردان کولاکوویچ در گام نخست

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال کشورمان قرار است امروز (جمعه) در نخستین دیدار خود از سری رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف سریلانکا برود. این دیدار از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود.

شاگردان ایگور کولاکوویچ از ابتدای سال ۹۸ در ۵ هفته رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال که ۲ هفته آن به میزبانی شهر‌های اردبیل و ارومیه برگزار شد و پس از آن در رقابت‌های انتخابی المپیک و حالا باید در این مسابقات حاضر شوند. آن‌ها پس از این مسابقات هم بلافاصله باید در رقابت‌های جام جهانی که به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود به مصاف رقبای خود بروند.

سرو قامتان ایرانی در این مدت شرایط سختی را تجربه کرده اند، آن‌ها بازی های دشواری در ۵ هفته لیگ ملت‌ها داشته اند. البته این مسابقات برای آن‌ها خیلی خوب بود و تیم ایران در نهایت توانست برای دومین مرتبه در تاریخ والیبال به فینال برسد و در پایان به عنوان پنجمی هم دست پیدا کند.

فشار این مسابقات باعث شد تا خستگی و مصدومیت برای بازیکنان ایرانی در دیدار مقابل تیم‌های کوبا، مکزیک و روسیه برای رسیدن به المپیک مشهود باشد، سرو قامتان در آن رقابت‌ها که به میزبانی روسیه برگزار شد موفق نبودند و با ۲ برد و یک باخت برابر روسیه میزبان نتوانستند به المپیک برسند، آن‌ها حالا باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا در جمع ۸ تیم برتر قرار بگیرند تا جواز حضور در مسابقات انتخابی المیپک که در دی امسال به میزبانی چین برگزار می‌شود حاضر شوند البته تیم ملی والیبال ایران این روز‌ها یکی از قدرت‌های جهانی محسوب می‌شود و بدون شک سطح بالاتری نسبت به قاره کهن دارد بنابراین پیش بینی می‌شود شاگردان کولاکوویچ کار سختی برای المپیکی شدن نداشته باشند.

تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا تاکنون به ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره، یک مدال برنز و یک عنوان چهارمی دست یافته است.

نخستین عنوان ایران در سال ۱۹۹۵ و در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی کره جنوبی برگزار شد به دست آمد و سرو قامتان به عنوان چهارمی رسیدند.

پس از آن و در ۳ دوره تیم ایران در رسیدن به جمع ۴ تیم برتر ناکام بود و در نهایت در سال ۲۰۰۳ در رقابت‌هایی که به میزبانی چین برگزار شد به مدال برنز رسید تا نخستین مدالش در این رقابت‌ها را کسب کند.

از آن جایی که این بازی‌ها هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود تیم ایران در ۲ دوره دیگر یعنی تا سال ۲۰۰۹ باز هم ناکام بود و سرانجام در همین سال برای نخستین بار فینالیست شد و به مدال نقره آسیا دست یافت.

سرو قامتان پس از ان و در ۲ دوره پیاپی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ قهرمان قاره کهن شدند و در سال ۲۰۱۵ هم بار دیگر به عنوان نایب قهرمانی رسیدند.

تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۷ هم با تیم امید خود شرکت کرد و به عنوان پنجمی رسید. حالا شاگردان کولاکوویچ بار دیگر قصد دارند با قهرمانی در این رقابت‌ها هم هت تریک کنند و هم مرتبه‌ای دیگر قدرتشان را به رقبای آسیایی نشان دهند.

تیم ملی والیبال ایران آن طور که پزشکش اعلام کرده برای این مسابقات مصدومی ندارد و تنها عبادی پور و مجرد در بازی دوستانه‌ای که با تیم استرالیا برگزار شد کمی دچار آسیب دیدگی شدند که جدی نیست.

نکته جالب توجه برای این مسابقات چهارمین میزبانی ایران و تهران در این رقابت‌ها است. پیش از این رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به میزبانی ایران برگزار شده بود که تیم ملی کشورمان به ترتیب به ترتیب به عنوان‌های پنجم، اول و دوم دست یافته بود.

سریلانکایی‌ها از تیم‌های قدرتمندی محسوب نمی‌شوند، آن‌ها بازیکن سرشناسی ندارند و هیچ گاه به جمع ۴ تیم برتر بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی آسیا هم راه پیدا نکرده اند.

بهترین عنوان آن‌ها در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان هشتمی سال ۲۰۱۱ است که به میزبانی تهران برگزار شد. بهترین عنوان بازی‌های آسیایی هم برای آن‌ها یازدهمی سال ۱۹۶۶ تایلند است.

تیم ملی والیبال کشورمان مقابل این تیم پیش بینی می‌شود کار سختی نداشته باشد و به راحتی بتواند از سد آن بگذرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها