وزیر نفت عربستان گفت: این کشور برای تامین سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای خود در صدد غنی‌سازی اورانیوم است.
کد خبر: ۱۲۲۷۶۶۱
عربستان: در صدد غنی‌ سازی اورانیوم هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت جدید عربستان، می‌گوید این کشور در آینده برای تامین سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای خود به دنبال غنی‌ سازی اورانیوم خواهد رفت.

عربستان سعودی که مهمترین کشور صادرکننده نفت در جهان به شمار می‌رود دلیل طرح خود برای غنی‌سازی اورانیوم را افزودن بر دامنه منابع انرژی این کشور بیان کرده است.

با این حال غنی‌سازی اورانیوم و احتمال استفاده از آن در چارچوب منافع نظامی عربستان می‌تواند به موضوعی حساس در منطقه خاورمیانه و سطح جهان تبدیل شود.

وزیر نفت جدید عربستان در کنفرانس انرژی ابوظبی ضمن اشاره به طرح مناقصه تامین سوخت برای دو راکتور هسته‌ای کشورش گفت: «ما محتاطانه طرح را پیش می‌بریم. در حال آزمایش و خطای آن با دو راکتور هسته‌ای هستیم.»

انتظار می‌رود طرح مناقصه تامین سوخت برای راکتور‌های هسته‌ای عربستان در سال ۲۰۲۰ رسما اعلام شود. شرکت‌هایی از آمریکا، روسیه، کره جنوبی، چین و فرانسه در حال مذاکره برای مشارکت در این طرح چند میلیارد دلاری هستند.

راکتور‌های تولید برق هسته‌ای عربستان در صورت تولید اولین راکتور‌های هسته‌ای در میان کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها