پرونده بازگشت حجاج امروز با انجام ۷ پرواز از فرودگاه مدینه به فرودگاه‌های مشهد، تبریز، امام (ره) انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۶۲
جزئیات ۷ پرواز پایانی حاجیان به فرودگاه‌های کشور

به گزارش جام جم آنلاین، معصومه اصغرزاده سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از بازگشت تمامی زائران خانه خدا تا پایان امروز خبر داد و گفت: تا ساعت ۲۴ شانزدهم شهریور ۸۶ هزار و ۹۶۳ حاجی به کشور بازگشته اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۹۲ نفر از فرودگاه جده و ۴۸ هزار و ۶۷۱ نفر از مدینه به ایران پرواز داشته‌اند.

او تاکید کرد: تعداد ۳۵۶ پرواز‌ بازگشت حجاج تا شب گذشته انجام شده که از این میزان ۱۵۷ پرواز از جده و ۱۹۹ پرواز از مدینه انجام شده است.

اصغر زاده اظهار کرد: امروز ۷ پرواز از فرودگاه مدینه به شهرهای مشهد، تبریز و تهران انجام می‌شود و پرونده بازگشت حجاج سال ۹۸ امشب تا بسته می‌شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر توضیح داد: امسال میزان تأخیر در پرواز‌های حج بسیار کاهش چشمگیری داشته است به طوری که بسیاری از پرواز‌های حج با تعجیل انجام می‌شد. بسیاری از پرواز‌های برگشت حجاج امسال با تعجیل انجام شده است.

در نهایت گفتنی است، ۳۶۱ پرواز برگشت حجاج به کشور انجام شده که ۱۷۶ پرواز از فرودگاه جده و ۱۸۵ پرواز از فرودگاه مدینه بوده است.

پرواز برگشت حجاج در ۱۹ فرودگاه از جمله فرودگاه امام خمینی(ره)، اهواز، اصفهان، بیرجند، ارومیه، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت، زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد انجام شده است.

امسال بیشترین تعداد پرواز مربوط به فرودگاه امام خمینی(ره) با ۹۵ پرواز و کمترین آن مربوط به فرودگاه رشت با ۲ پرواز بوده است.

همچنین امسال ۹ فروند هواپیما از شرکت هواپیمایی ایران ایر تمامی پرواز‌های حج را انجام داده‌اند و امسال با رشد ۹۸ درصدی حجاج رو به رو بوده‌ایم.

متأسفانه امسال کشور عربستان اجازه نداد که شرکت‌های هواپیمایی دیگر در عملیات حج همکاری داشته باشند و کشور عربستان هم خود عملیات حج را بر عهده نگرفت، بنابر این شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به تنهایی و با هواپیما‌های ملکی خود تمامی پرواز‌های حجاج را انجام دادند.

شایان ذکر است خانواده حجاج گرامی برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پروازهای بازگشت حجاج به کشور می توانند به سایت haj.iranair.com مراجعه کنند.

همچنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای دسترسی حانواده های گرامی به اطلاعات پروازهای بازگشت حجاج به کشور، شماره تلفن های پاسخگویی در مراکز استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و تهران را به شرح ذیل اعلام می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها