خودورهای زرهی ارتش ترکیه به بهانه انجام گشت زنی در شمال سوریه، امروز یکشنبه وارد این کشور شدند.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۱۵
ورود خودروهای زرهی ترکیه به سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، اسپوتنیک در خبری فوری از ورد خودورهای زرهی ارتش ترکیه به شمال سوریه گزارش داده است.

قرار است از امروز یکشنبه گشت زنی مشترک نظامیان آمریکایی و ترکیه‌ای در شمال سوریه به موجب توافقی که میان واشنگتن و آنکارا وجود دارد آغاز شود.

در همین رابطه روز گذشته خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در حاشیه بازدید از مرکز فرماندهی لشکر ۲ در مالاتیا با یگان‌های مرزبانی تأمین امنیت مرز سوریه تشکیل جلسه داد که حدود ۲ ساعت به طول انجامید.

وی درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد: برای آغاز گشت‌زنی مشترک در روز ۸ سپتامبر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، در ابتدا پهپادها پرواز کردند و سومین پرواز مشترک بالگردها نیز صورت گرفت، این پروازها امکان و فرصت مشاهده وضعیت منطقه و آنچه ادعا می‌شود انجام شده را فراهم می‌کند.

آکار ضمن اشاره به آغاز فعالیت مرکز فرماندهی مشترک ترکیه-آمریکا در آکچاقلعه، گفت: در این مرکز ۲ ژنرال تُرک و آمریکایی و افسران وابسته به آنها مشغول فعالیت هستند. برنامه ریزی برای آغاز فعالیت گشت‌زنی از هشتم سپتامبر جاری (فردا یکشنبه) صورت گرفته، در این خصوص به توافق کلی رسیدیم و انتظار می‌رود اقدامات تعیین شده در این چارچوب به ترتیب انجام شده و پیش برود.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: گروه تروریستی ی.پ.گ هیچ تفاوتی با پ.ک. ک ندارد، خلاف این توهین به شعور ماست. گزارش‌ها و شواهد نیز به وضوح این را اثبات می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها