شب گردی یا تفریحات شبانه جزئی از زندگی در شهرهای بزرگ شده است. علت؟ شاید هیاهو و شلوغی زندگی روزانه یا شاید فقط به این خاطر که دوست داریم، در تاریکی شب و زیر نور ماه قدم بزنیم یا چیزی بخوریم. دلیل هر چه که باشد، شبگردها امروز کم نیستند.
کد خبر: ۱۲۲۷۴۹۷
بهترین مکان ها برای شبگردی تهرانی ها کجاها هستند؟

در همین تهران خودمان، هوا که تاریک می شود برخی از مناطق شهر پر می شود از آدم های شبگرد که حتی با تهیه بلیط اتوبوس یا خرید بلیط قطار عازم تهران می شوند.

قاصدک 24 در مطلب بهترین مکان ها برای شبگردی تهرانی ها کجاها هستند؟ به شما می گوید که اهالی پایتخت کجاها را برای تفریحات شبانه بیشتر می پسندند؟

خیابان سی تیر؛ خیابان خوشمزه تهران

وقتی حرف از شب گردی و شکم گردی با هم به میان می آید، نام خیابان سی تیر به ذهن خیلی ها می رسد. سی تیر پر است از ساختمان های قدیمی مثل موزه ملی ایران، کلیسای پطرس مقدس، کلیسای حییم و آتشکده زرتشتی آدریان. اما آن چیزی که شب گردی را در خیابان سی تیر به یکی از لذت های تهرانی ها بدل کرده؛ نه قدمت تاریخی آن است و نه حتی بناهای پیر و کهنسال آن. سی تیر امروز با خیابان های سنگفرشی که از کافه ماشین ها، رستوران های سیار، غرفه های غذاهای خیابانی و صدای موسیقی خیابانی آکنده شده؛ پای تهرانی ها را در شب به خود باز می کند. با تاریک شدن شب که قدم به این خیابان می گذارید، بوی غذا، چای سماوری، بستنی و انواع نوشیدنی ها با هیاهوی جمعیت در هم می آمیزد و این همان زندگی شبانه ای است که انتظارش را دارید.

چطور بریم خیابون سی تیر؟

خیابان سی تیر در خیابان امام خمینی واقع شده و اگر قصد استفاده از مترو برای رفتن به آن را داشته باشید، باید در ایستگاه حسن آباد پیاده شوید.

پارک آب و آتش؛ گلستانِ تهران

هر چند که پل طبیعت و پارک آب و آتش، روز و شب نمی شناسد؛ اما جلوه دیدنی این پل آن را به یکی از تفریحات شبانه تهرانی ها بدل کرده است. هوای خنک پارک، طراحی منحصر به فرد پل طبیعت، دسترسی آسان و بزرگی آن باعث شده تا این پارک شب ها غلغله باشد. خیلی ها هم که به هوای قدم زدن روی پل طبیعت به آب و آتش می آیند و دلشان می خواهد لذت آن را با یک سلفی کامل کنند. به همین خاطر است که امروز کمتر کسی را می توان پیدا کرده که روی پل طبیعت عکس نداشته باشد. خوشبختانه پارک آب و آتش، رستوران و کافه و آلاچیق هم دارد. اگر از خانه با خانواده و یک قابلمه لوبیا پلو در دست تان به آب و اتش نیامده اید، می توانید سری به رستوران ها بزنید و فست فود میل کنید.

جای مدارک مهم در چمدان نیست

پیشتر در مطلب چگونه در سفر طعمه سارقان نشویم به این موضوع اشاره کردیم که گذاشتن مدارک مهم مانند پاسپورت، ویزا، کارت شناسایی و غیره در چمدان کار خطرناکی است و در صورت گم شدن آن شما را با مشکل مواجه می کند. اقدام دیگری که بهتر است انجام دهید، تهیه چند کپی از مدارک مهم است. مثلا چهار کپی از پاسپورت خود تهیه کرده، دو تا را در کیف دستی خود و دو تای دیگر را به آشنایان یا دوستان خود بسپارید.

چطور بریم پارک آب و آتش؟

پارک آب و آتش در ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک واقع شده و برای رسیدن به آن می توانید در ایستگاه متروی شهید حقانی پیاده شده و چند قدم پیاده روی کنید یا از ایستگاه اتوبوس مترو شهید حقانی به پارک برسید.

بام تهران؛ شهر زیر پای شما

دوست دارید ببینید تهران بزرگ در شب چه شکلی است، اندکی به خود زحمت بدهید و بروید بر بام تهران بایستید. آنجا دیگر از هوای آلوده خبری هست و نه از ترافیک و بوق ممتد ماشین ها. البته باید بگوییم بیشتر آنهایی که شب را برای رفتن به بام تهران انتخاب می کنند، یا دلشان برای پیاده روی تنگ شده یا خلوت کردن شبانه.

چرا که در شب از تله کابین خبری نیست. حالا که تصمیم گرفته اید شب های تهران را از بلندی به تماشا بنشینید، فراموش نکنید که:

  • • لباس مناسب به همراه داشته باشید. ممکن است در این ارتفاع سرمای هوا کمی خارج از تحمل شما باشد.
  • • نگران شکم خود نباشید. بام تهران هم فودکورت دارد، هم کافه و هم بوفه.
  • • اگر شهامت بانجی جامپینگ در تاریکی شب را دارید، باشگاه بگ جامپ توچال هم تا ساعت 1 بامداد پذیرای شما است.

چطور بریم بام تهران؟

بام تهران در بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک قرار گرفته و برای رفتن به آن می توانید در ایستگاه مترو تجریش پیاده شده و سوار بر تاکسی های مسیر بام شوید.

دریاچه چیتگر؛ خلیج فارسِ تهران

دریاچه و پارک چیتگر یکی دیگر از جاهایی هستند که تهرانی ها علاقه دارند، شب های خود را در آنجا سپری کنند. اول اینکه تماشای دریاچه ای که نور مهتاب زیبایی اش را دو چندان کرده، برای خیلی ها جذاب است. دوم اینکه در همین دریاچه هم می توان قایق سواری کرد و هم کاری نکرد! یعنی تنها کنار آن نشست و مرغ های دریایی را تماشا کرد. البته عشق تهرانی ها به دریاچه چیتگر باعث شده تا امکانات تفریحی آن بیشتر شود؛ مثلا اگر اهل دوچرخه سواری باشید، مسیر دوچرخه سواری پارک جای ایده آلی است.

اما اگر هیجان قلقلک تان می دهد، می توانید بروید سراغ چرخ و فلک و سافاری وحشت. خبر خوب این است که مجتمع تجاری بام لند که درست در مجاورت دریاچه قرار گرفته، خیال شما را از بابت غذا راحت خواهد کرد. کافه ها و رستوران های آن شکم شما را پر می کنند و فروشگاه های آن جیب شما را خالی!

چطور بریم دریاچه چیتگر؟

دریاچه چیتگر در منطقه 22، اتوبان همت غرب واقع شده است. از آنجایی که دسترسی به آن از طریق وسایل نقلیه عمومی اندکی دشوار است، ماشین شخصی گزینه بهتری است. با این حال ایستگاه مترو ایران خودرو و ایستگاه اتوبوس دریاچه هم شما را به آن می رسانند.

امامزاده صالح و بازار تجریش؛ شب گردی با طعم خاطره

اگر دنبال جایی می گردید که هم دلتنگی تان رفع شود، هم کمی خاطره بازی کنید و هم حس خوب خرید را تجربه کنید؛ بهترین جا همان امامزاده صالح و بازار تجریش است. کم نیستند آنهایی که شب را برای خلوت کردن در گوشه ای از امامزاده و سپس قدم زدن در میان رنگ و عطر بازار تجریش انتخاب می کنند. بازار تجریش بر خلاف سایر بازارهای شهر، شب ها هم زنده است و جمعیت در آن موج می زند. جمعیتی که در غرفه های سنتی پر رنگ و لعاب بازار چرخی می زنند و بعد در رستوران های سنتی، فست فود، سفره خانه، کافه، آش فروشی یا حتی با خوردن سمنو، حلیم، لبو، باقالی و خوراکی هایی از این دست دلی از عزا در می آورند. بعضی ها هم اقدام به خرید بلیط قطار تهران یا بلیط اتوبوس یا بلیط هواپیما تهران اقدام کرده و به خصوص روزهای پایانی سال را به هوای بازار تجریش راهی پایتخت می شوند.

چطور بریم بازار تجریش؟

امامزاده صالح و بازار تجریش در شمال شهر و محله تجریش قرار گرفته اند. دسترسی به آنها هم از طریق ایستگاه متروی تجریش و نیز اتوبوس های بی آر تی راه آهن-تجریش امکان پذیر است.

باغ ایرانی؛ باغی با اصالت ایرانی

هیچ چیز مثل نفس کشیدن در هوای تمیز شب، در خلوت و بین گل های رنگارنگ به دور از هیاهوی شهر حال آدم را جا نمی آورد. باغ ایرانی از آن دست مکان های مناسب برای تفریحات شبانه است که اصالت ایرانی هم دارد. چون:

  • • قدم به قدم کافه و رستوران جلوی پایتان سبز نمی شود. البته رستوران و چایخانه هست اما به اندازه!
  • • می توانید به همراه خانواده زیر آلاچیق بنشینید، گل بگویید و گل بشنوید،
  • • نورپردازی، فواره های آب، درختان سر به فلک کشیده چنار و جوی های آب هم که باغ را به بهشت شبیه کرده اند.

چطور بریم باغ ایرانی؟

باغ ایرانی در منطقه 3، محله ده ونک و کوچه صابری قرار گرفته است. برای رسیدن به آن نیز باید در ایستگاه متروی شهید حقانی و ایستگاه اتوبوس پل مدیریت پیاده شوید.

برج میلاد؛ نماد سر بلندِ پایتخت

از زمانی که برج میلاد با 435 متر در شمال غرب تهران قد علم کرد، شب یا روزی نیست که پذیرای مهمانی نباشد. برج میلاد که حالا نماد پایتخت هم شده، به خاطر نورپردازی های زیبایش خیلی ها را مسحور خود کرده است. بد نیست بدانید که برج 12 طبقه دارد که 8 طبقه آن برای تفریح و گشت و گذار است که البته تا ساعت 9 شب بیشتر فرصت ندارید. اما اگر می خواهید در محوطه چرخی بزنید، دیگر محدودیت ساعت نخواهید داشت.

داخل برج میلاد هم تا دلتان بخواهد گزینه هست برای تفریح و خوشگذرانی. برای مثال دلفیناریوم برج، خانه یک شیر دریایی و دو دلفین است که قرار است شما را سرگرم کنند و سوژه عکاسی شما هم بشوند؛ در آکادمی فوتبال حبابی، داخل یک حباب می شوید و فوتبال بازی می کنید یا آسمان نمای برج که صورت فلکی ماه تولد شما و تصاویر واقعی کاوشگران فضایی را پیش چشمتان می گذارد. از آنجایی که شب گردی بدون شکم گردی لطف خاصی ندارد، پیشنهاد می کنیم سری هم به رستوران ها و کافه های برج بزنید و اگر جیبتان همراهی می کند، رستوران گردون میلاد را نیز امتحان کنید.

چطور بریم برج میلاد؟

برج میلاد در بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت واقع شده است. بهتر است از ماشین شخصی برای رفتن به برج استفاده کنید؛ اما اگر برایتان مقدور نیست، ایستگاه مترو شهید همت هم شما را به برج می رساند.

باغ فردوس؛ بهشت شبانه تهران

گشت و گذار شبانه در باغی که بیش از 100 سال قدمت دارد، یک بنای زیبا با معماری ایرانی و گچبری های خیره کننده در میان آن قرار گرفته و موزه سینما را هم در خود جای داده، می تواند لذت بخش تر از آن چیزی باشد که تصور می کنید. هر چند بازدید از موزه سینما را نمی توانید در شب گردی خود بگنجانید، اما این باغ تا دلتان بخواهد وسیع است و جان می دهد برای پیاده روی. به ویژه اینکه درخان چنار این باغ شب هنگام چنان منظره و هوایی را به فردوس می بخشند که به راستی هیچ چیز کم از فردوس برین ندارد. و بالاخره اینکه کافه ها و گالری های باغ فردوس را هم از یاد نبرید تا عیش خود را کامل کرده باشید.

چطور بریم باغ فردوس؟

باغ فردوس در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش و کوچه بخشایش واقع شده است. اگر از مترو استفاده می کنید، در ایستگاه تجریش پیاده شده و 15 دقیقه به سمت جنوب خیابان ولیعصر قدم بزنید. اتوبوس های بی آر تی راه آهن-تجریش هم درست روبه روی باغ شما را پیاده می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها