مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

قرارداد با آلمان برای خرید هواپیمای فلایت چک

مدیرعامل شرکت فرودگاه های ایران از امضای قرارداد با آلمان برای خرید هواپیمای فلایت چک خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۷۱۴۱
قرارداد با آلمان برای خرید هواپیمای فلایت چک

به گزارش جام جم آنلاین، سیاوش امیرمکری در گفتگو با مهر درباره خرید دومین هواپیمای فلایت چک از سازنده آلمانی گفت: ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار با طرف آلمانی قرارداد خرید هواپیمای فلایت چک امضا کرده ایم که شامل هواپیما، دستگاه FIS (لابراتواری که عملیات هوانوردی فرودگاه را وارسی کرده و بر روی هواپیمای فلایت چک نصب می‌شود) و قطعات یدکی آن می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که شرکت آلمانی پس از تحریم‌هایی که دولت ترامپ علیه ایران اعمال کرد، نمی‌تواند این هواپیما را به ایران تحویل دهد، اعلام کرده که از هر فروشنده دیگری بتوانید سفارش دهید و بپذیرد این هواپیما را به شما بفروشد، ما حاضریم این هواپیما را آن فروشنده تحویل گرفته و پس از نصب دستگاه FIS بر روی آن، به شما تحویل دهیم.

امیرمکری تصریح کرد: در حال مذاکره با شرکت ثالثی برای تأمین هواپیما هستیم و به نتایجی هم رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین درباره پرداخت بخشی از درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ای که در مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داریم، مقرر شده ۳۰ درصد از درآمدهای هوانوردی فرودگاه امام خمینی (ره) که سرویس‌های ناوبری هوایی آن از طریق شرکت فرودگاه‌ها تأمین می‌شود در اختیار شهر فرودگاهی باشد و ۷۰ درصد آن به شرکت فرودگاه‌ها برگردد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، این ۳۰ درصد از درآمد ناوبری هوایی در اختیار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد که بخشی از آن به امور اجرایی فرودگاه و بخشی هم باید به پروژه‌های عمرانی شهر فرودگاهی اختصاص داده شود. به این صورت که شرکت شهر فرودگاهی سهم ۳۰ درصدی خود را از مبالغی که شرکت‌ های هواپیمایی به حساب فرودگاه امام واریز می‌کنند برداشت کرده و سهم شرکت فرودگاه‌ها را پرداخت می‌کنند. صورت حساب‌ها ماهیانه تهیه می‌شود. اما به نظر می‌رسد که رقم قابل توجهی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها