رییس سازمان وظیفه عمومی هشدار داد

کلاهبرداری از مشمولان سربازی با وعده معافیت

رییس سازمان وظیفه عمومی نسبت به کلاهبرداری از مشمولان سربازی با وعده معافیت و... هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۲۶۹۶۳
کلاهبرداری از مشمولان سربازی با وعده معافیت

به گزارش جام جم آنلاین، سردار تقی مهری در گفتگو با ایسنا درباره جعل کارت‌ های پایان خدمت و معافیت سربازی اظهارکرد: خوشبختانه با توجه به هوشمند شدن کارت‌های پایان خدمت و معافیت سربازی مواردی نظیر جعل این کارت‌ها نیز به حداقل رسیده است و ما امسال تنها چند مورد معدود داشتیم که برخی از آن‌ها نیز مربوط به کارت‌های قدیمی بود چراکه جعل کارت‌های هوشمند ممکن نیست و افرادی که دارای کارت جعلی باشند به‌راحتی قابل شناسایی هستند.

وی با بیان اینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا حتما با مواردی نظیر جعل کارت‌ های سربازی برخورد خواهد کرد، گفت: مساله‌ای که مشمولان خدمت سربازی و خانواده‌های آنان باید مورد توجه قرار دهند، کلاهبرداری از آنان به بهانه های این‌چنینی است. پرونده‌ها و گزارش‌هایی داشتیم که افراد سودجو و کلاهبردار با وعده کسرخدمت یا دریافت کارت پایان خدمت و معافیت‌های مختلف مبالغی را از مشمولان خدمت سربازی و خانواده‌هایشان دریافت کرده و در نهایت یا کاری نکرده و متواری شده اند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: مواردی هم بوده که کلاهبرداران اقدام به ارائه کارت جعلی به متقاضیان کرده اند اما با توجه به اینکه اطلاعات تمام مشمولان سربازی و وضعیت خدمتی آنان در سامانه وظیفه عمومی به ثبت می رسد، به‌راحتی می توان تشخیص داد که کارت این افراد جعلی است و آنان باید به سربازی اعزام شوند و حتی ممکن است به دلیل جرم جعل با آنان برخورد قضایی شود.

سردار مهری در پایان با تاکید بر اینکه مرجع ارائه خدمات به مشمولان خدمت سربازی سازمان وظیفه عمومی ناجا است، اظهارکرد: مشمولان و خانواده‌هایشان باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان به افراد سودجو که ادعاهایی نظیر دریافت معافیت سربازی، کسر خدمت و ... دارند، اعتماد نکنند و این موارد را به پلیس گزارش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها