مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش باران در گیلان و مازندران طی چند روز آینده، از برقراری گرد و خاک در جنوب خوزستان و منطقه زابل در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۶۹۱۵
گرد و خاک در خوزستان و سیستان و بلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، احد وظیفه با اشاره به اینکه امروز (پنجشنبه ۱۴ شهریور) برای گیلان و غرب مازندران بارش باران رخ خواهد داد، گفت: فردا و پس‌فردا (جمعه و شنبه ۱۵ و ۱۶ شهریور) برای این مناطق بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش رو (۱۷ و ۱۸ شهریور) با نفوذ جریانات شمالی کاهش نسبی دما برای نوار شمالی کشور و در گیلان و غرب مازندران بارش باران خواهیم داشت.

به گفته وظیفه، بعدازظهر و اوایل شب دو روز آینده برای برخی مناطق استان اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، سمنان، مازندران و شمال شرق تهران افزایش ابر، رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه (۱۶ تا ۱۸ شهریور)، در برخی مناطق استان اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد وضعیت گرد و خاک خوزستان و سیستان و بلوچستان بیان کرد: طی سه روز آینده با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب خوزستان و مناطق شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، رخداد گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه در پایان با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد است، گفت: فردا (جمعه ۱۵ شهریور)، هوای تهران صاف خواهد بود. بالاترین و پایین‌ترین حد دمای تهران در این روز ۳۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین پس‌فردا (شنبه ۱۶ شهریور)، هوای پایتخت صاف و گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۳ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها