فوق تخصص جراحی ترمیمی و زیبایی گفت: به طور کلی اگر عمل ساکشن با رعایت موازین صحیح و توسط افراد متخصص انجام شود، جزو اعمال جراحی کم خطر شناخته شده است.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۳۱
آنچه باید درباره «لیپوساکشن» بدانید

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محسن ایزدی، فوق تخصص جراحی ترمیمی، پلاستیک و زیبایی، اظهار داشت: در دهه نود میلادی با شایع شدن ساکشن و بر سر زبان افتادن آن در سراسر جهان مثل هر پدیده جدید دیگری مردم بیش از حد به آن روی آوردند و انجام این عمل بدون در نظر گرفتن اصول علمی و توسط افرادی که برای اینکار آموزش کافی ندیده بودند باعث عوارض زیاد و حتی مرگ و میر خارج از استاندارد شد.

وی ادامه داد: به همین علت نوعی بد بینی خاص نسبت به این عمل به وجود آمد که هنوز هم در بعضی از افراد جامعه وجود دارد اما واقعیت این است که با گذشت زمان و به وجود آمدن استانداردهای علمی و دخالت مراجع قانونی علمی مانند انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک باعث شد که عوارض آن بسیار پائین آمده و در حد قابل قبول نسبت به نتیجه‌ای که بیمار از این عمل می‌گیرد، باشد.

این فوق تخصص جراحی ترمیمی، پلاستیک و زیبایی بیان داشت: امروزه به طور کلی اگر این عمل با رعایت موازین صحیح علمی و توسط افراد متخصص که برای این کار تعلیم کافی دیده‌اند انجام شود، جزو اعمال جراحی کم خطر شناخته شده و اینک «لیپوساکشن» در سراسر جهان بیش از هر نوع جراحی پلاستیک و زیبائی انجام می‌شود.

ایزدی گفت: امروزه بسیاری از بیماران مراجعه کننده از پزشک خود در خواست دارند برای از بین بردن چربی زاید اندام و بدن آنها از وسایل جدیدتر مثل «لیپوماتیک اولترا سوند کرایو‌»و «لیزر لیپولیز» و غیره استفاده کنند، با این تصور غلط که این وسائل عوارض کمتری دارند.

وی اضافه کرد: توضیح این است که اگر چربی‌های زاید مقدار بسیار کمی باشند؛ مانند آنچه که در غبغب و یا نزدیک مفاصل وجود دارد و فقط با ذوب کردن چربی بدون نیاز به ساکشن اجازه بدهیم که توسط بدن جذب بشوند که هیچ، اما در مورد چربی‌های بیشتر که نیاز به ساکشن است باید گفت که این دستگاه‌ها خود همان ساکشن هستند.

این فوق تخصص جراحی ترمیمی، پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: با وسائل و کار بیشتر که در مورد اکثر آنها تخریب سلول‌های چربی است، به وسیله لیزر یا امواج صوتی و غیره به اضافه اینکه کانولا (لوله ساکشن) آنها بعضاً حرکات اضافی مانند چرخش و دوران هم می‌کند؛در نتیجه هرگز نمی‌تواند عوارض آنها کمتر از ساکشن معمولی باشد.

ایزدی تصریح کرد: چون این دستگاه‌ها معمولأ پیچیده ترند و کار با آنها بسیار زمان برتر از ساکشن معمولی است، زمان بیهوشی بیمار هم طولانی تر می‌شود؛ ضمن اینکه برخی از آنها تایید FDA یعنی سازمان غذا و دارویی آمریکا را که یک سازمان بین‌اللمللی است و مورد قبول تمامی پزشکان دنیاست را ندارند.

وی افزود : اما همه اینها به این معنی نیست که از این دستگاه‌ها نباید استفاده کرد؛ بدون تردید اینها کارایی بیشتری از ساکشن معمولی دارند و در برخی موارد خاص می‌توانند برای بیمار مفید و نتیجه عمل بهتری را داشته باشند؛ به شرط آنکه متخصص مربوطه دانش و تجربه لازم را در زمینه این دستگاه‌ها داشته و برحسب نیاز بیمار و موارد معین از آنها استفاده کند.

این فوق تخصص جراحی ترمیمی، پلاستیک و زیباییگفت : برای بیمار لازم است که به هیچ عنوان پزشک خود را وادار به استفاده از نوع خاصی از این لوازم نکند و اجازه دهد که جراح متخصص بر حسب علم و دانش و تجربه خود و نیاز بیمار مراجعه کننده، تصمیم صحیح برای آن بیمار به خصوص بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها