معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

مرز خسروی هنوز بسته است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: مرز خسروی هنوز برای تردد زائران بازگشایی نشده است.
کد خبر: ۱۲۲۶۳۵۱
مرز خسروی هنوز بسته است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در ستاد مرکزی اربعین حسینی، اظهار داشت: مدیریت عملیات اربعین کار کوچکی نیست و محصول کار جمعی است.

وی افزود: برای اینکه ۸۰ هزار نفر به حج بروند باید برنامه ریزی های دقیقی انجام شود اما برای اربعین چنین انتظاری نیست چرا که معلوم نیست که مردم چه زمانی از کشور خارج می شوند، چه زمانی به کشور باز می گردند، چه تعداد زائر قرار است برود، چند سال دارند و غیره.

ذوالفقاری ادامه داد: اقتضائات این سفر اینگونه است که نمی شود مدیریت واحدی برای زائرین داشت اما همه دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی باید پای کار باشند تا بتوان مدیریتی برای زیارت بهتر زائران رقم زد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: ظرف مدت یک هفته باید موارد عنوان شده در این جلسه در کمیته های تخصصی مطرح شوند و نتیجه آن مجدد در همین کمیته اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادم این است که دستگاه ایی که بیشترین کار را در عراق انجام می دهند، یک نماینده در ایران داشته باشند تا بتوانیم هماهنگی های لازم را با آنان انجام دهیم.

ذوالفقاری ادامه داد: حتما باید برنامه آموزشی برای مردم و افرادی که قصد سفر به اربعین را دارند، داشته باشیم تا با مشکل مواجه نشوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: تقاضا دارم هر مسئولی در حوزه تخصصی خودش صحبت کند و اطلاعات غلط و نادرست را در جامعه منتشر نکند.

وی تأکید کرد: برای بازگشایی مرز خسروی با دولت عراق به توافق رسیده ایم اما هنوز این مرز باز نشده است البته ترانزیت و ترددهای کاری در این مرز انجام می شود ولی مرز برای تردد زائران هنوز باز نشده است.

ذوالفقاری یادآور شد: از اول محرم برای زائرانی که قصد سفر به عراق را دارند، لغو روادید انجام شده است. اما این بدان معنا نیست که ما از اول محرم به زائران در مرزها خدمت ارائه می دهیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: خدمات ستاد اربعین حسینی از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه در مرزهای ایران و از ۱۶ تا ۲۷ مهرماه در خاک عراق است.

وی گفت: پیشنهاد می کنم سفیر ایران در عراق موضوع کاهش نرخ مکالمات را پیگیری کند تا زائران ایرانی برای مکالمات خودشان هزینه های گزافی پرداخت نکنند. همچنین هماهنگی های لازم با رانندگان عراقی برای جابجایی زائران انجام می شود تا در حق زائر ایرانی اجحاف نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها