عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان تهران با اشاره به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر رشد پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان گفت: اگرچه از نظر عددی آمار منتشر شده صحیح است اما واقعیت ارایه این تسهیلات در جاری نیست.
کد خبر: ۱۲۲۵۸۰۸
تسهیلات جدیدی به تولید ارایه نشده است / آمار سنوات گذشته به تسهیلات سال جاری افزوده شده است

به گزارش جام‌جم آنلاین، سیدعلی صدری، در این زمینه اظهار کرد: در بحث طرح رونق تولید که از چندی قبل مطرح شده اعداد و ارقامی که منتشر شده صحیح است ولی بخش عمده‌ای از این تسهیلات مربوط به اسمتهال تسهیلات سنوات گذشته واحدهای تولیدی بوده است.
صدری در ادامه افزود: واقعیت امر اینجاست که طی چند سال اخیر برخی مسئولان برای ارایه آمارهای جدید میزان تسهیلات استمهال شده قدیمی را در به مجموع ارقام پرداخت شده جدید اضافه کرده و رقمی را در مجموع اعلام می‌کنند که این باعث ایجاد تضاد در واقعیت جامعه خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر انباشت آمارهای گذشته در این بخش به خبرنگار ما گفت: طی شش ماه نخست امسال هیچ اتفاق خاصی در بخش رونق تولید و ارایه تسهیلات بانکی روی نداده و در بسیاری از موارد بانک‌ها به دلیل محدودیت‌های منابع تمایلی به ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان ندارند.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین تصریح کرد: این اتفاق حتی در بخش بانک‌های تخصصی مثل بانک صنعت و معدن نیز روی داده و در واقعیت امر می‌بینیم اگرچه این بانک به صورت تخصصی برای برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان تاسیس شده نتوانسته منابع مالی مورد نیاز بخش را در قالب تسهیلات تامین کند.
صدری معتقد است سیستم بانکی ایران در سال رونق تولید آنطور که شایسته بوده نتوانسته نقش آفرینی داشته باشد و انتظار می‌رود براساس فرموده‌های مقام معظم رهبری مسئولان در این زمینه سیاست‌گذاری اصولی و دقیق‌تری داشته باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری طی یک دهه گذشته معمولا با ریزبینی و دقت نظری که دارند مسایل معیشتی و تولیدی کشور را درنظر گرفته و سال‌هایی را برهمین اساس نامگذاری فرموده‌اند اما در لایه‌های میانی مدیریتی می‌بینیم تنها به برگزاری جلسات، نشست‌ها، تشکیل کارگروه‌ها و از جمله این موارد بسنده شده و در نهایت سرتولید بی‌کلاه باقی مانده است.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران معتقد است این اتفاق مختص دولت فعلی نیست و در سنوات گذشته هم دقیقا چنین روندی تکرار شده و بجای اینکه واقعیت مشکلات تولید برطرف شود جلساتی برگزار می‌شود و در رسانه‌ها مشکلات تولید به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران مرتبط می‌شود.
به گفته صدری مسئولان اگر واقعا به دنبال اجرای سیاست‌های تدوین شده از سوی مقام معظم رهبری هستند باید با بررسی عملکرد سنوات گذشته خود در این زمینه نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و براساس داشته‌ها و پتانسیل‌های موجود برای اینده برنامه‌ریزی کنند.
وی تاکید کرد: شاید بتوان گفت امروز مشکل تولید تحریم‌های غرب علیه اقتصاد ایران نیست بلکه خودتحریمی‌ داخلی وزنه‌ای سنگین به پای تولید شده که مشکلات معیشتی و اشتغال را هم گسترش داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها