یک متخصص پوست و مو همه روش‌های رفع جای جوش را تا حدودی موفقیت‌آمیز دانست و گفت: افراد نباید انتظار درمان کامل را داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۲۵۶۷۹
چگونه جای جوش را از بین ببریم؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، مجتبی قمری متخصص پوست، مو و زیبایی درباره اسکار آکنه (جوشگاه یا جای جوش) اظهار کرد: به طور کلی جوش‌ها بر اساس عمقی که دارند، التهاب و جوشگاهی متفاوت ایجاد می‌کنند، به طوری که برخی جوش‌ها، عرض کم ولی عمق زیاد و تعداد دیگری عرض زیاد ولی عمق کمی دارند، برخی جوش‌ها شکل هندسی مشخص و تعداد دیگری شکل نامشخصی دارند.

او بیان کرد: تعدادی از بیماران به طور همزمان، درمان جای جوش و جوش فعال را خواستار هستند که این موضوع از نظر پزشکی مقدور نیست، زیرا در ابتدا باید جوش‌های فعال رفع شوند، درمان درست جوش‌های فعال در کاهش تعداد اسکار آکنه موثر است.

میزان موفقیت درمان اسکار آکنه

این متخصص پوست، مو و زیبایی همه درمان‌های موجود برای از بین بردن جای جوش را در بهترین شرایط تا حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد موفقیت‌آمیز دانست و افزود: برای رفع اسکار آکنه‌های خیلی ریز، تیز و عمیق از روش پیلینگ‌های شیمیایی نقطه‌ای استفاده می‌کنیم تا اسکار‌ها بسته شوند. اسکار‌هایی را که عمق و عرض متوسط دارند، از طریق لیزر‌ها از بین می‌بریم، البته برای رفع این نوع اسکار‌ها می‌توان از میکرونیدلینگ هم کمک گرفت، لیزر‌ها در رفع این نوع جوشگاه‌ها نقش خراش‌دهنده و تراش‌دهنده سلولی را دارند.

قمری تاکید کرد: اسکار‌هایی را که عرض زیاد دارند و دِفرمه هستند (تغییر شکل داده‌اند) یا آن‌هایی را که عمیق، بدشکل، چسبنده و دایره‌ای‌شکل هستند مانند جای آبله مرغان می‌توان به کمک روش‌های جراحی خاص از بین برد و سپس جای آن‌ها را دوخت.

او یادآوری کرد: اسکار‌هایی را که چسبندگی عمقی دارند، می‌توان به کمک روش سابسیژن رفع کرد، در این روش، چسبندگی‌های عمیق را باز می‌کنیم تا کف اسکار به سطح پوست نزدیک‌تر و اختلاف ارتفاع کمتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها