آیا راهی برای مقابله با ریزش مو وجود دارد؟ ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است. این موها به صورت طبیعی می ریزد تا موهایی جدید به جای آن رشد کند اما با افزایش سن، رشد موهای جدید کندتر و این امر موجب نازکی و دست آخر طاسی می شود.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۸۴
مردانی که دچار ریزش مو هستند، بخوانند

طاسی با الگوی مردانه بیماری ارثی

به گزارش جام جم آنلاین از سلامت نیوز، طاسی با الگوی مردانه که نوعی بیماری ارثی است معمولا در مردان میان سال رخ می دهد اما این بیماری در مردانی که در سنین اواخر نوجوانی هستند نیز ممکن است ظاهر شود. با افزایش سن، رشد موها کندتر می شود و این امر موجب نازکی و دست آخر طاسی می شود.

درمان برای رشد مو

مارلین شرلوک، رئیس موسسه تحقیقاتی مو معتقد است با وجود محصولات گوناگونی که وجود دارد فقط دو نوع درمان در این زمینه موثر واقع می شود. درمان با استفاده از ماینوکسیدیل و پیوند مو.ماینوکسیدیل(رژین )روی پوست سر استفاده و گفته می شود این امر موجب رشد دوباره موها می گردد.

مرلین می گوید : من با چشمان خود چنین چیزی ندیده ام ولی شاهد آن بودم که استفاده از ماینوکسیدیل، ریزش مو را در موهای مستعد ریزش کاهش می دهد و درباره مردان جوانی که دچار ریزش مو شده اند این دارو سرعت ریزش مو را کند می کند.در صورت قطع مصرف دارو مجدد ریزش مو شروع می شود.

معایب این دارو

مرلین می افزاید: این دارو مانند مواد آرایشی عمل می کند زیرا به محض این که مصرف آن قطع شود، موها دوباره دچار ریزش می شود. نکته دیگر این که این دارو در ظرف پنج سال کارایی خود را از دست می دهد.

عمل پیوند مو

دیگر گزینه در این باره عمل پیوند مو است. در این عمل قسمت هایی از پوست سر را که دارای مو است، بر می دارند و آن رادر مناطق فاقد مو قرار می دهند. این عمل براساس اندازه طاسی ممکن است چندین جلسه و تا رسیدن به نتایج نهایی چندین سال به طول انجامد. گزینه دیگر ، استفاده از کلاه گیس یا موی مصنوعی، اکستنشن یا فر کردن مو است.

قبل از انتخاب ، با یک متخصص مشورت کنید

درمان های دیگری نیز وجود دارد که ادعا می شود درمانی هایی کارآمد در این زمینه است. اما اثر این درمان ها براساس آزمایش ها مبنای علمی ندارد. توجه داشته باشید هنگامی که درباره درمان مدارک بالینی وجود نداشته باشد باید آن روش درمانی را نادیده گرفت. مردانی که از بروز طاسی با الگوی مردانه ناراحت هستند می توانند به یک متخصص مو مراجعه کنند.

نوع رژیم غذایی و استفاده از شامپوی مناسب

متخصص مو همچنین درباره نوع رژیم غذایی و استفاده از شامپوی مناسب فرد را راهنمایی می کند. هرچند رژیم غذایی در بروز طاسی با الگوی مردانه تاثیر مستقیم ندارد اما اگر فردی مبتلا به طاسی با الگوی مردانه و دارای رژیم غذایی نامناسب باشد، سرعت طاسی در او افزایش می یابد.

سن و طاسی

افرادی که دچار ریزش مو شده اند باید به این نکته هم توجه داشته باشند که براساس سنی که این شرایط در آن رخ می دهد، درمان ها متفاوت است . برای مثال فردی که سن او 40 سال و موهای او دچار نازکی شده است احتمال طاسی کامل در او بسیار کمتر از فردی است که در سن 20 سالگی با همان مشکل رو به رو شده است.

شاد و شجاع باش

از نظر بسیاری از مردان از دست دادن موها یک تجربه بد است و این افراد اغلب حس می کنند که باید در این باره کاری انجام دهند تا از ریزش مو جلوگیری یا موهای از دست رفته خود را جایگزین کنند. هرچند بسیاری از مردان، زمان و هزینه صرف می کنند تا سری پر از مو داشته باشند برخی دیگر با طاسی خود زندگی شادی را می گذرانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها