درحالی که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای در تیرماه امسال به شبکه بانکی ابلاغ کرد که به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ است و تاکنون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت نکرده‌اند، با یک ضامن معتبر و سفته وام ازدواج پرداخت شود، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان معتقد است که هنوز این امر محقق نشده است.
کد خبر: ۱۲۲۵۲۶۷
وام ازدواج و گره تضامین بانکی

به گزارش جام جم آنلاین، محمد مهدی تندگویان در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه با وجود تصمیم بانک مرکزی برای تسهیل پرداخت وام ازدواج جوانان، هنوز هم مشکلات مربوط به تضامین بانکی پابرجاست، گفت: بسیاری از جوانان متقاضی وام ازدواج اعلام می‌کنند که بانکها برای پرداخت وام ازدواج هنوز هم دو یا حتی ۳ ضامن را درخواست می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه معاونت جوانان مشکلات مطرح شده از سوی جوانان را به بانک مرکزی منتقل کرده است، افزود: در جلسه اخیر با آقای ربیعی، سخنگوی دولت هم که به مناسبت روز جهانی جوان برگزار شد، این موضوع را مطرح کردیم و روز گذشته نیز در جلسه‌ای که با آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد نیز این موضوع را مطرح کردیم. درخواست ما این است که این مشکل به شکل قانونی برطرف شود.

تندگویان افزود: ربیعی هم در جلسه مذکور موضع دولت را در این خصوص مطرح و اعلام کردند که هرکسی که در این خصوص شکایتی دارد، شکایت خود را روی سایت بانک مرکزی ثبت کند تا با این موضوع برخورد شود. با این حال همچنان بسیاری از بانک ها این موضوع را رعایت نمی‌کنند و مشکل همچنان وجود دارد.

به گفته معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، براین اساس از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از اول فروردین سال ٩۶ ثبت شده است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست و با سقف فردی ٣٠ میلیون تومان، با دوره بازپرداخت پنج ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته، تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج پرداخت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها