پیشنهاد عجیب رئیس‌جمهور آمریکا برای استفاده از تسلیحات اتمی در جهت مقابله با توفان واکنش‌های جالبی در شبکه توئیتر را به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۲۲۵۱۳۸
واکنش کاربران توئیتر به طرح جهنمی ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره استفاده از بمب‌ های هسته‌ ای برای جلوگیری از ورود توفان به این کشور با واکنش‌های گسترده از سوی کاربران فضای مجازی همراه شد.

رسانه‌های اجتماعی امروز دوشنبه به شدت نسبت به گزارش پایگاه اینترنتی آکسیوس درباره پیشنهاد ترامپ برای استفاده از بمب‌های هسته‌ای به منظور جلوگیری از توفان‌های ویرانگر واکنش نشان دادند.

واکنش کاربران شبکه اجتماعی توئیتر بسیار جالب توجه بوده و برخی کاربران در این باره به شدت ابراز نگرانی کردند. یکی از کاربران توئیتر نوشت ترامپ شیفته استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است. زیرا او نمی‌تواند کنگره را درباره استفاده از بمب اتمی در مقابل دشمنان متقاعد کند، به همین دلیل این فکر دیوانه کننده را مطرح می‌کند.

کاربر دیگر نوشت: او باید برود دیگر کافیست! ترامپ در حال نابود کردن آمریکاست!

همچنین کاربر دیگر توئیتر در این باره نوشت او می‌خواهد تسلیحات هسته‌ای را خیلی بد بکار گیرد. فکر می‌کنم این تنها هشدار برای ما در این باره است.

گروه دیگری از کاربران نیز به سرعت این ایده را مطرح کردند که ترامپ در حال بازی دادن دوباره رسانه‌های آمریکاست. یکی از این کاربران در صفحه توئیتر خود نوشت: آیا تاکنون متوجه شدید که او متخصص بازی دادن رسانه هاست؟

کاربر دیگری نوشت: من عاشق اینم که ترامپ بار‌ها و بار‌ها با رسانه‌ها بازی می‌کند. همچنین بنا به نوشته یک کاربر توئیتر جالب‌ترین بخش این ماجرا اینست که چپگرا‌ها این پیشنهاد را باور خواهند کرد.

یک کاربر دیگر نیز در توئیتر خود نوشت: لطفا دستورالعمل‌ها را از دسترس او خارج کنید.

ایده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای متوقف کردن توفان‌های مرگبار پیش از این نیز پیشنهاد شده است. با این حال بر اساس اطلاعات اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، زیان‌های این طرح بیشتر از منافع آن است. بر اساس اطلاعات این اداره، به غیر از این که این اقدام ممکن است نتواند مسیر توفان را تغییر دهد، در این طرح این مسئله نادیده گرفته شده که مواد رادیواکتیو آزاده شده بر اثر انفجار با وزش باد می‌توان بر زمین نواحی دیگر تاثیر گذاشته و مسائل زیست محیطی ویرانگر را به دنبال داشته باشند.

ترامپ در نشست توجیهی برای مقابله با توفان در کاخ سفید گفت: چرا ما از بمب هسته‌ ای استفاده نکنیم؟ شکل‌گیری آن‌ها [توفان‌ها] از سواحل آفریقا آغاز می‌شود و در سراسر اقیانوس اطلس حرکت می‌کنند. ما یک بمب را در چشم توفان منفجر و از حرکت آن‌ها به سمت آمریکا جلوگیری می‌کنیم. چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

بر اساس این گزارش، مقامات حاضر در این جلسه توجیهی از این ایده شوکه شدند.

این نخستین بار نیست که ترامپ پیشنهاد استفاده از بمب هسته‌ای برای مقابله با یک معضل را مطرح می‌کند.

او پیشتر در اظهاراتی غیرمستقیم گفته بود می‌تواند در عرض ۱۰ روز به جنگ در افغانستان که حدود ۱۸ سال است که ادامه دارد، پایان دهد، ولی نمی‌خواهد ۱۰ میلیون نفر را به قتل برساند.

این اظهارات ترامپ باعث شد برخی به این فکر کنند که منظور رئیس جمهور آمریکا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای پایان دادن به جنگ افغانستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها