باشگاه اسرای فلسطین از ادامه اعتصاب غذای هشت اسیر فلسطینی در بند اشغالگران در اعتراض به بازداشت‌های اداری‌شان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۴۸۱۲
ادامه اعتصاب غذای هشت فلسطینی در بند اسرائیل

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، باشگاه اسرای فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: هشت اسیر فلسطینی همچنان به اعتصاب غذای خود در اعتراض به بازداشت اداری‌شان ادامه می‌دهند و مقامات اسرائیل این اعتصاب کنندگان را در سلول انفرادی بازداشت کرده‌اند و این در حالی است که برخی از آنها در بیمارستان حضور دارند؛ به ویژه «حذیفة حلبیة» که ۵۵ روز است دست به اعتصاب غذا زده و در بیمارستان «برزلای» حضور دارد.

باشگاه اسرای فلسطینی همچنین اعلام کرد که حلبیة (۲۸ ساله) از اهالی شهرک ابودیس واقع در شرق قدس است که سه بار در گذشته بازداشت شده بود و از چندین مشکل جسمانی قدیمی رنج می‌برد به طوری که وی دچار سوختگی شده بود و به بیماری سرطان خون مبتلا است که نیاز به معاینات پزشکی مداوم دارد و علاوه بر این، وی متاهل و پدر فرزندی است که شش ماه پیش هنگامی که وی در زندان‌های اسرائیل اسیر بود، متولد شد.

اسیر دیگر، احمد غنام، از اهالی شهر «دورا» واقع در استان «الخلیل» است که ۴۲ روز دست به اعتصاب غذا زده است و ۹ سال در زندان‌های اسرائیلی در اسارت به سر می‌برد و وی نیز به بیماری سرطان خون مبتلا است و به دلیل ضعیف بودن سیستم دفاعی بدنش، نیاز به معاینات و پیگیری‌های پزشکی دارد.

سلطان خلوف، یک اسیر فلسطینی دیگر است که ۳۸ ساله داشته و از اهالی شهرک «برقین» واقع در استان «جنین» است که ۳۸ روز است در اعتراض به تصمیم مقامات اسرائیل جهت تحویل وی به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است و وی دارای مشکلات تنفسی است و در زندان «مجدو» به سر می‌برد.

اسیر دیگر، اسماعیل علی ۳۰ ساله از اهالی شهرک ابودیس واقع در شرق شهر قدس است که ۳۲ روز از اعتصاب غذایش می‌گذرد. او در ماه فوریه ۲۰۱۹ توسط اشغالگران بازداشت شد.

در همین راستا، وجدی العواودة ۲۰ ساله از اهالی شهر «دورا» واقع در استان «الخلیل» 27 روز متوالی است که در اعتراض به بازداشت اداری و تاخیر مدیریت زندان در درمان وی دست به اعتصاب غذا زده است.

طارق قعدان ۴۶ ساله از اهالی شهرک «عرابة» واقع در استان جنین ۲۵ روز متوالی است که در اعتراض به تحویل وی به بازداشت اداری پس از پایان حکم حبس وی به مدت دو ماه، دست به اعتصاب غذا زده است.

ناصر الجدع، ۳۰ ساله از اهالی شهرک برقین در استان جنین ۱۸ روز متوالی است که به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد و در زندان «عوفر» در بازداشت به سر می‌برد.

ثائر حمدان، ۲۱ ساله از شهرک «بیت سیرا» واقع در غرب رام‌الله ۱۳ روز متوالی است که در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است و در زندان عوفر به سر می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها