فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص رزمایش‌های این نیرو گفت: طبق برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته هر سال رزمایش برگزار خواهیم کرد و در نیمه دوم امسال رزمایش نیروی هوایی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۲۴۸۰۳
برگزاری رزمایش نیروی هوایی ارتش؛ نیمه دوم سال جاری

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا،‌ امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی مستشاران نظامی خود را فراخواند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که به واسطه رفتن مستشاران، نیروهای ما توان نگهداری تجهیزات و عملیاتی‌سازی جنگنده‌ها را ندارند.

وی ادامه داد: یکی از مهندسین فنی آمریکایی زمانی که در مهرآباد داشت در اتاقش را قفل می‌کرد تا به آمریکا برگردد، گفته بود تا من برنگشتم، کسی وارد این اتاق نشود؛ تصور او بر این بود که بزودی برخواهد گشت و ما توان اداره این تجهیزات بسیار پیچیده را نخواهیم داشت.

امیر نصیرزاده گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نه‌تنها آن‌ها برنگشتند، بلکه مهندسین فنی ما که تا آن زمان اجازه نزدیک شدن به این تجهیزات پیچیده را نداشتند به خوبی توانستند آن تجهیزات را اداره، تعمیر و عملیاتی کنند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی توانستیم از تجهیزاتی که وجود داشت، استفاده کنیم و این میسر نبود مگر با نفس قدسی امام (ره) که فرمودند باید تجهیزاتی که وجود دارد بازآماد (اورهال) شود و این فرمان و پیام امام (ره) چراغ راهی شد برای مهندسین ما و توانستند آن تجهیزات پیچیده را آماده و عملیاتی کنند.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه پس از پایان جنگ ما نیز نباید متکی به تجهیزات موجود می‌شدیم و باید تلاش می‌کردیم، گفت: با توجه به تحریم‌هایی که وجود داشت، مهندسین و کارکنان صنایع ما تلاش کردند و قطعاتی بسیار پیچیده را در حوزه صنعت هوایی ساختند و این روند ساخت قطعه به مرور به ساخت سامانه و هواپیما تبدیل شد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته ما در عرصه ساخت هواپیما قدم گذاشتیم که منجر به ساخت هواپیماهای صاعقه و کوثر شد؛ امروز هم در یک مسیر بسیار خوب برای تقویت این هواپیماها و توسعه آن‌ها به نسل پنجم و حرکت در لبه دانش و بکارگیری آن‌ها در شرایط تاکتیکی روز گام برمی‌داریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ناوگان هوایی ما امروز متکی به توان و صنایع داخلی است.

امیر نصیرزاده در خصوص رزمایش‌های نیروی هوایی ارتش نیز خاطرنشان کرد: طبق برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته، هر سال رزمایش برگزار خواهیم کرد و در نیمه دوم امسال رزمایش نیروی هوایی برگزار خواهد شد.

وی درباره جنگنده کوثر و الحاق آن به نیروی هوایی ارتش گفت: طبق برنامه‌ها قرار است هر سال تعدادی جنگنده کوثر ساخته و به نیروی هوایی الحاق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها