شرکت تیونر دلتا 4×4 از طرح آفرود جدید خود بر روی مرسدس کلاس ایکس رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۲۲۴۳۴۱
تیونینگ جذاب مرسدس کلاس ایکس (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌های تیونر به عنوان بخش کوچک اما مهم و تاثیرگذار صنعت خودرو به‌شمار می‌آیند که با مهندسان توانا و ایده‌های جذاب خود، خودروهای اصلی و پایه را به مدل‌های جذاب و قدرتمند تبدیل می‌کنند.

کار شرکت‌های تیونر خرید مدل‌های اصلی کارخانه و تبدیل آن‌ها به خودروهای اسپرت با قدرت بیشتر، دوام بالاتر و ظاهری جذابتر است.

بسیاری از تیونرهای معروف توسط شرکت‌های تولید کننده خودرو ایجاد شده و به‌طور اختصاصی محصولات یک برند را تیونینگ یا اصلاح می‌کنند.

شرکت آلمانی دلتا 4×4 یکی از معروف‌ترین تیونرهای این کشور است که سابقه درخشانی در اصلاح خودروهای مرسدس بنز دارد، این تیونر به تازگی طرحی جدید از پیکاپ مرسدس‌ بنز کلاس X ارائه داده و با افزایش قدرت و ویژگی‌های آفرود، این مدل را به یک پیکاپ سرسخت‌تر از گذشته تبدیل کرده است.

مهم‌ترین تغییر در مرسدس کلاس ایکس نصب سیستم تعلیق جدید بر روی آن است، به این صورت این خود توانایی بیشتری برای عبور از صخره‌ها و مناطق ناهموار پیدا می‌کند و درصد واژگونی خودرو بسیار کاهش می‌یابد.

طبق تصاویر تیونینگ مرسدس کلاس ایکس، آن‌طور که مشخص است کمک‌فنرهای حجیم و ضربه‌گیرهای مستحمکی بر روی این خودرو نصب شده تا بتواند در ارتفاعات کوتاه، پرش داشته باشد.

برای ایجاد ارتفاع صحیح خودهای آفرود، در کنار کمک‌فنرهای حجیم، چرخ‌های اختصاصی آفرود نیز به‌کار گرفته شده، چرخ‌های ۱۷ اینچی اصلی جای خود را به چرخ‌های ۲۳ اینچی بزرگ آفرود داده‌اند تا مرسدس کلاس ایکس از پس هر مسیر دشواری بربیاید.

همچنین نورافکن بزرگ ال‌ای‌دی نیز از دیگر مشخصات ثابت مدل‌های آفرود است که به گارد بالای سقف اضافه شده است. سپر‌های جدید و مقاوم، میله گارد حجیم در جلوی سپر و محافظ در قسمت بارکش از دیگر ویژگی‌های اضافه شده به مرسدس کلاس ایکس هستند.

تیونینگ وانت پیکاپ‌های جذاب مرسدس در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است، هفته گذشته طراحی جدید کارلکس دیزان برای پیکاپ کلاس ایکس مرسدس منتشر شد.

با این وجود مرسدی کلاس ایکس آن‌قدر‌ها هم طرفدار ندارد. در سال گذشته تنها ۱۶ هزار و ۵۰۰ نسخه از این مدل در اروپا، استرالیا و جنوب آفریقا به فروش رفت، این تعداد برای مرسدس راضی کننده نخواهد بود، البته با توجه به رقبای بسیار سرسخت آمریکایی، نباید انتظار زیادی از فروش مدل پیکاپ مرسدس داشت، اصولا برند مرسدس و طرح پیکاپ، تلفیق متعارفی نیستند.

در هر صورت مرسدس کلاس ایکس در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و مدلی جدید محسوب می‌شود، این خودرو به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر خطی مجهز شده و در نسخه‌های ۱۶۱، ۱۸۸ و ۲۵۸ اسب‌بخاری عرضه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها