هر ساله در سرتاسر دنیا فستیوال های متعددی در حال برگزاری ات که هر کدام از آنها دلیلی دارند.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۲۲
محبوب ترین فستیوال های مشهور را بیشتر بشناسیم

برخی از این فستیوال ها بسیار مشهور هستند به گونه ای که مردم کل دنیا آنها را می شناسند و علاقه دارند تا در آن شرکت کنند.

تعدادی از فستیوال ها برای ایرانی ها بسیار محبوب هستند چرا که می توانند به راحتی و بدون نیاز به ویزا به کشور دیگری سفر کرده و در آن حضور داشته باشند.

امروز قصد داریم تا شما را با بهترین فستیوال های مشهور دنیا که برای ایرانی ها قابل دسترس هستند را بیشتر و دقیق تر از همیشه معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

فستیوال سیب گوبا، آذربایجان

آذربایجان کشوری زیبا با جاذبه های دیدنی فراوانی است که در این دهه های اخیر پیشرفت خیلی خوبی در صنعت توریست داشته است.

گوبا نام یکی از شهرهای این کشور است که سالانه فستیوال های خاصی در آن برگزار می شود. فستیوال سیب گوبا معروف ترین فستوالی است که در این شهر برگزار می شود که توجه بسیاری از گردشگران و مسافران تور باکو را به سمت خود جذب کرده است. در ادامه برای آشنایی بیشتر آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

هر سال در کشور آذربایجان در ماه اکتبر زمان هایی که سیب ها را درو می کنند، فستیوال سیب گوبا برگزار می شود. بد نیست بدانید که برا ینخستین بار این فستیوال خاص در سال 2012 میلادی انجام گرفت و به غیر از سیب از میوه ها و محصولات دیگری نیر در آن استفاده می شود. اما به دلیل خاص بودن محصول سیب و ارزش آن بین مردم بومی، اسم سیب را بر روی این جشنواره گذاشتند. فستیوال سیب در منطقه شمالی شهر گوبا برگزار می شود.

در روزهای تعطیل، پارک فرهنگی و تفریحی به نام حیدر علی افدر شهر گوبا، نمایشگاهی پهناور می شود که کشاورزان انواع مختلف سیب و محصولات متنوع دیگر خود را در آنجا به نمایش می گذارند. این جشنواره با شکوه و خوش رنگ و بو، با حضور مقامات، نمایندگان مجلس و نیز نمایندگان خارجی برگزار می گردد. نشان شهر گوبا، سیب است و می توان گفت که در این شهر همه چیز به سیب بستگی دارد. مردمان محلی که در شهر گبا زندگی می کنند می گویند که بیشتر از چهل گونه سیب وجود دارد.

فستیوال ماسک طلایی مسکو

هر ساله در نقاط مختلف جهان جشنواره و کارناوال های مختلفی برگزار می شود که خیلی از آنها بیانگر فرهنگ و رسومات مردم یک منطقه هستند.

مسکو از شهرهای مهم و گردشگری روسیه است که از جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی بیشماری برخوردار است. در این شهر هم هر ساله فستیوال های مختلفی برگزار می شود که نام یکی از معروف ترین آنها فستیوال ماسک طلایی می باشد. در ادامه برای آگاهی بیشتر درباره آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی را همراهی کنید.

فستیوال ماسک طلایی مسکو برای آن دسته از اشخاصی که به آثار هنری علاقه دارند بسیار جذاب و پرهیجان خواهد بود. این فستوال هر سال در ماه های مارچ و آپریل در شهر مسکو برگزار می شود که به گردشگران و مسافران تور روسیه پیشنهاد می شود برای یکبار هم که شده در آن شرکت کنند.

فستیوال ماسک طلایی مسکو یک برنامه 2 ماهه می باشد که می توانید در طول آن اجراهای هنرمندانه و مبتکرانه هنرمندان مختلف کشور روسیه را مشاهده کنید. این فستیوال در مراکز فرهنگی متنوع شهر مسکو برگزار می شود و در آن ها ژانرهای مختلف تئاتر هنری از باله گرفته تا درام و اپرا به روی صحنه می رود. در نهایت در آخر ماه آپریل در شب اختتامیه فستیوال یک جشن عظیم برگزار می شود و به بهترین هنرمندان جوایزی اهدا می شود.

فستیوال های شاد شهر بدروم

ترکیه از کشورهای محبوب نزد گردشگران است که در توانسته پیشرفت چشم گیری در این چند دهه گذشته داشته باشد و به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل شود. وجود بناهای تاریخی و مکان های دیدنی و تفریحی در این کشور سبب شده تا هر روز به تعداد مسافران و طرفداران آن اضافه شود. در گوشه و کنار این کشور هر سال جشن و فستیوال های گوناگونی برگزار می شود که برخی از آنها به منظور معرفی تاریخ و فرهنگ و نوع زندگی بومی مردم این کشور برگزار می شود.

بدروم از شهرهای بندری و توریستی است که در سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران و مسافران تور ترکیه می باشد و در طول سال نیز در آن فستیوال های مختلفی برگزار می شود.

در فصل تابستان در این شهر فستیوال های گوناگونی و شاد و پرهیجانی اجرا می شود که برای نمونه می توان به جشنواره‌های اسپلش Sunsplash Festival، فستیوال رقص باله Ballet، فستیوال موسیقی کلاسیک گوموشلوک Gümüşlük clasik، فستیوال موسیقی، فستیوال بین‌المللی فیلم و ... اشاره کرد. در حقیقت از آنجایی که فصل تابستان سفر به بدروم طرفدار زیادی دارد این فستیوال‌ها همگی در همین فصل انجام می‌شوند.

باید بگوییم که فستیوال‌هایی که در این شهر برگزار می‌گردند برای عکاسان نیز مناسب هستند زیرا یک جشنواره‌ی مخصوص عکاسان نیز هرسال در بدروم برپا می‌گردد که در آن می‌توانید از تماشای سایر آثار هنرمندان لذت ببرید.

جهت رفتن به این فستیوال می بایست تور آنتالیا را خریداری نمایید و از طریق آنتالیا به بدروم برسید. این امر خالی از لطف نیست چرا که آنتالیا دیدنی های بسیار زیادی دارد و همچنین مراکز تفریحی فوق العاده ای نیز دارد که می توانید از آنها نهایت لذت را ببرید.

شب های سفید سنت پترزبورگ

از دیگر جاذبه های بسیار زیبا، خاص و عامه پسند روسیه می توان از فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ نام برد. البته در مباحث قبلی ذکر کردیم که روسیه در شهرهای خود الخصوص مسکو و سنت پترزبورگ دیدنی های بسیار زیادی را به نمایش گذاشته و هر ساله عده زیادی از گردشگران را به سوی خود روانه می سازد، از جمله آن ها می توان به کلیسای آناو، کلیسای جامع اسحاق، پاولوفسک، کافه استول و ... اشاره کرد. آژانس مسافرتی آسمان آبی شما را به خواندن مطالبی که در این زمینه برای شما عزیزان مسافر تور روسیه گردآوری کرده ایم دعوت می کند.

فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ یکی از همین دیدنی های بسیار شگفت انگیز است. زمان اصلی برگزاری این جشن از 6 خرداد تا 9 مرداد در سال 1396 بود که در سنت پترزبورگ شهر تاریخی و پر جاذبه ی روسیه برگزار شد. شب های سفید روسیه یا فستیوال وایت نایت یک فستیوال هنری بین المللی است که شامل مجموعه هایی همچون اپرا و موسیقی، باله کلاسیک و برنامه هایی توسط رقصنده ها، خواننده ها و نوازندگان روسی انجام می شود.نقطه اوج این جشن بزرگ و جالب که از جاذبه های گردشگری روسیه می باشد، جشن بادبان سرخ است که هر ساله بزرگ ترین گردهمایی را برگزار می کند و بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت می کنند.

این رویداد در ماه می آغاز می شود و در جولای به پایان می رسد. شهر زیبای سنت پترزبورگ شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان است که عرض جغرافیایی این شهر آن قدر بالا است که خورشید توانایی غروب به زیر افق برای تاریک شدن آسمان را ندارد. در حقیقت این پدیده به گونه ای است که نمی توان روز وشب را از هم تشخیص داد که این امر باعث شده است که مقامات شهر نیازی به روشن کردن چراغ های شهر نداشته باشند. این مراسم توسط شهرداری سن پترزبورگ برنامه ریزی می شود. برخی از برنامه های مرتبط با این فستیوال در قبل و بعد از تاریخ ذکر شده اجرا می شود.

فستیوال بین المللی خوراک شناسی مالزی

در کشور مالزی هر سال چندین جشنواره در زمینه های مختلف برگزار می شود که گردشگران و علاقه مندان به تور مالزی می توانند از نزدیک به فرهنگ ، رسوم و آیین های این کشور آشنا شوند. برای نمونه یکی از پرطرفدارترین آنها فستیوال بین المللی خوراک شناسی می باشد. در این مطلب برای کسب اطلاعات بیشتر در باره این فستیوال آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

فستیوال خوراک شناسی را می توان از اصلی ترین رویدادهای آشپزی در شهر کوالالامپور دانست که برای اولین باز در سال 2001 میلادی تاسیس شد. هدف اصلی فستیوال بین المللی خوراک شناسی این بود که تعداد زیادی از مردم امکان خوردن یک شام خوشمزه و لیذیذ را داشته باشند و از آن سال به بعد هر ساله برگزار می شود و خیلی از توریستهاو مسافران تور مالزی در زمان برگزاری از آن دیدن می کنند. فستیوال بین المللی خوراک شناسی از طرفی یک فرصت خوب برای بازاریابی آشپزان ماهر و درجه یک است از همین فقط آشپزهایی که در خود کشور مالزی زندگی می کنند اجازه شرکت در فستیوال بین المللی خوراک شناسی را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها