آناناس از جمله میوه‌های گرمسیری است که بهبود قدرت باروری و کمک به کاهش وزن بخشی از فوائد آن به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۸۹
آشنایی با خواص درمانی آناناس

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، آناناس به دلیل دارا بودن فیتونوترینت‌ها (ترکیب‌های موجود در برخی گیاهان که برای سلامت بدن مفیدند و از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند) به بهبود قدرت باروری کمک کرده، از التهاب می‌کاهد و مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود.

موارد ذکر شده تنها بخشی از خواص این میوه گرمسیری است. آنزیم بروملین در آناناس از فاکتورهای مهم در خواص درمانی بی‌شمار این میوه به حساب می‌آید.

تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته حاکی از آن است که بروملین به تسریع روند درمان زخم کمک کرده و از متاستاز تومورهای سرطانی ریه پیشگیری کرده و گرفتگی و ورم ماهیچه‌ ها را تسکین می‌دهد. از دیگر خواص آنزیم بروملین می‌توان به تاثیر آن در درمان بیماری آرتریت، بیماری‌های خود ایمنی و عفونت سینوس‌ها اشاره کرد.

از دیگر خواص این میوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقابله با سرطان: تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته نشان می‌دهد آنزیم بروملین خواص ضد سرطانی دارد. این آنزیم می‌تواند عامل محرک فرآیند آپوپتوز باشد که سلول‌های سرطان‌زا را از بین برده و به حفظ سلول‌های سالم کمک می‌کند.

پیشگیری از آسم: آناناس حاوی ترکیب بتا کاروتن است که با کاهش خطر ابتلا به بیماری آسم ارتباط دارد. این میوه از طریق سم‌زدایی و مقابله با التهاب وضعیت عمومی جسمی را بهبود می‌دهد.

غنی از ویتامین ث: این میوه به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی ویتامین ث،‌ خاصیت درمانی برای مقابله با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی را دارد. همچنین از آناناس می توان برای درمان برخی مشکلات پوستی استفاده کرد چون ویتامین ث موجود در این میوه به بهبود سریعتر آفتاب سوختگی و خشکی و تحریک پذیری پوست کمک می‌کند.

بهبود هضم غذا: افزودن آناناس به رژیم غذایی به تجزیه پروتئین‌ها و تبدیل آن به پپتیدها و آمینو اسیدها کمک کرده و بهبود هضم غذا را به همراه دارد. این میوه فیبر و آب بدن را تامین می‌کند و رفلاکس معده و کولیت زخمی را بهبود می‌دهد.

کمک به بهبود سلامت روان: آناناس علاوه بر کمک به هضم غذا خلق و خو را هم بهبود می‌دهد. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که حاکی از تاثیر این میوه در مقابله با افسردگی و اضطراب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها