رئیس بسیج زنان کشور گفت: دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال این هستند که مسائل کوچک و غیرضروری را به عنوان مسئله کلان و اصلی جامعه زنان ایران اسلامی مطرح کنند در حالی که این موضوعات دغدغه اصلی و مطالبه جدی و اصلی جامعه بانوان ایران نیست.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۷۸
بدخواهان به دنبال تغییر اولویت های بانوان ما هستند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین دکتر مینو اصلانی رئیس بسیج زنان کشور در نشست خبری برنامه رادیویی تابستان داغ در خصوص وظایف و اھداف جامعه بسیج زنان گفت: بسیج جامعه زنان وظایف و اھداف خاصی را به صورت اختصاصی در حوزه بانوان دنبال می کند و ھمچون دیگر اقشار بسیج نقشی تسھیلگر و یاری رسان درکنار دستگاه ھای اجرایی کشور را ایفا می کند. ھم اکنون 1400 گروه جھادی در سراسر کشور به صورت اختصاصی متشکل از دختران بسیجی است، علاوه بر این ھمواره بانوان بسیجی در فرآیند خدمت رسانی گروه ھای جھادی به مردم مناطق محروم کشور حضوری فعال داشته و دارند.

وی همچنین در خصوص فعالیت های این نهاد در خصوص آسیب های اجتماعی گفت :آموزش یکی از روش های کاهش آسیب های اجتماعی است، در همین راستا ما آموزش خانواده ها در حوزه شبکه اجتماعی برای کاهش آسیب های این حوزه را در دستور کار قرار داده ایم و در پایگاه های بسیج سراسر کشور مربیانی را برای آموزش تربیت کرده ایم که مشغول اموزش هستند.

بر ھمین اساس، طرح ھای مادرانه و دخترانه در 20ھزار پایگاه بسیج جامعه زنان در سراسر کشور در قالب کلاس ھای آموزشی و با ھدف ارتقا سواد رسانه ای و توانمند سازی خانواده ھا درحوزه فضای مجازی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه بسیج برنامه ھای متعددی را در حوزه ترویج فرھنگ عفاف و حجاب دنبال می کند، افزود: بسیج جامعه زنان با ایجاد شبکه خوشه ای 52 ھزار نفره در سراسر کشور تلاش می کند از طریق اقناع و گفتگوی چھره به چھره نسبت به تبلیغ حجاب فعالیت می کند.

اصلانی با اشاره به تلاش غرب برای منحرف کردن نیازھا و مطالبات اصلی و اساسی بانوان ایرانی اذعان کرد: امروز دشمن با کار رسانه ای گسترده تلاش می کند تا نیازھا و اولویت ھای بانوان ایرانی را تغییر دھد و مسائل حاشیه ای ھمچون موتورسواری زنان و حضور بانوان در ورزشگاه ھای مردانه که مخاطب قابل توجھی در میان جامعه زنان ندارد را به عنوان مطالبات اصلی بانوان ایرانی معرفی کند. وی به برنامه دشمن برای کمرنگ کردن حجاب در جامعه ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ادعاھای گزاف غرب ھمواره این بوده که حجاب مانعی برای فعالیت حرفه ای بانوان ورزشکار است اما روند رو به رشد و ھمراه با توسعه ورزش بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی خود به تنھایی پاسخی روشن و محکم در برابر این ادعای سخیف دشمنان است.

اصلانی خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنھا 7 رشته ورزشی برای زنان وجود داشت و امروز در 38 رشته ورزشی زمینه فعالیت حرفه ای بانوان مھیا است. پیش از انقلاب 9 مربی زن و امروز 53ھزار مربی ورزشی در جامعه زنان داریم، تا قبل از پیروزی انقلاب تنھا 7 داور زن ایرانی داشتیم و امروز16ھزار داور زن در رشته ھای ورزشی بانوان فعالیت می کنند و این رشد قابل توجه با حمایت و برنامه ریزی ھای دستگاه ھای متولی حوزه ورزش در نظام جمھوری اسلامی محقق شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان ادامه داد: ما نیز در سازمان بسیج جامعه زنان زمینه فعالیت حرفه ای بانوان در 14 رشته ورزشی را آماده کرده ایم و برای ھر پایگاه بسیج یک مسئول ورزش و تربیت بدنی در نظر گرفته ایم و می توان گفت که بسیج جامعه زنان دارای 20ھزار مسئول ورزش و تربیت بدنی در سراسر کشور است. وی در پایان با بیان اینکه در حوزه ورزش تمرکز بسیج بیشتر بر عرصه ورزش ھای ھمگانی است گفت: در حالی که یکی از دغدغه ھای به حق زنان ایرانی عدم وجود فضای مناسب برای ورزش بانوان است، بسیج جامعه زنان ایجاد سوله ھای ورزشی اختصاصی برای بانوان را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون در بسیاری از شھرستان ھا اینسوله ھا ایجاد شده اند و مورد توجه و استقبال بانوان ورزشکار نیز قرار گرفته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها