مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهارنظری عجیب درباره روسیه ادعا کرد مسکو فناوری موشکی آمریکا را سرقت کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۳۲۶۷
روسیه فناوری موشکی پیشرفته آمریکا را سرقت کرده است!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، در واکنش به انفجار در یکی از تاسیسات نظامی روسیه ادعا کرد روسیه فناوری پیشرفته آمریکا را سرقت می‌کند.

اوایل امسال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور را "فردی کاملا جنگ طلب" خواند و افزود اگر بولتون تصمیم‌گیرنده باشد، دوست دارد "با همه دنیا بجنگد." بولتون در اظهارنظری درباره انفجار اخیر در یک تاسیسات نظامی روسیه در منطقه آرخانگلسک گفت: این حادثه نشان می‌دهد "هرچند اقتصاد روسیه به سختی به اندازه اقتصاد هلند است، اما هنوز به اندازه کافی در تجهیزات دفاعی هزینه می‌کند و نه تنها زرادخانه هسته‌ای خود را مدرن کرده بلکه انواع جدیدی از ابزار‌های پرتاب موشک از جمله آوانگارد (یک موشک بالستیک قاره پیمای مافوق صوت) و موشک‌های کروز مافوق صوت که بخش اعظم آن را از فناوری آمریکا به سرقت برده، ساخته است."

۸ اوت (۱۷ مرداد) انفجاری در روستای نیونوسکا در منطقه آرخانگلسک در شمال غرب روسیه رخ داد. گزارش شد ۵ نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این انفجار در جریان آزمایش یک موتور جت جدید رخ داده است. در پی این حادثه، رسانه‌ها درباره ماهیت این انفجار گمانه زنی کردند و علاوه بر موضوعات دیگر گفتند احتمالا این انفجار به یک موشک هسته‌ای در حال توسعه مربوط بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها