برنامه این هفته بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با موضوع بررسی نقش مالیاتها در تحقق برنامه اداره کشور بدون نفت با حضور کارشناسان و مسئولان اداره کل امور مالیاتی تهران به روی آنتن می رود.
کد خبر: ۱۲۲۲۹۷۶
اداره کشور بدون نفت  موضوع بحث روز

به گزارش جام جم آنلاین از ادیو ایران، مالیات ها به عنوان معمولی ترین و مهمترین منبع مالی برای تامین درآمدهای عمومی و یکی از کاراترین و موثرترین ابزارهای سیاست مالی در دنیا به شمار می رود که دولت می تواند به واسطه آن بسیاری از خدمات اجتماعی و رفاهی را در خدمت مردم قرار دهد و به بسیاری از فعالیت ها و جریانات اقتصادی و اجتماعی سمت و سو ببخشد ،مالیات، نقش بسزایی در تامین هزینه های دولت و به ویژه قطع وابستگی بودجه جاری کشور به درآمدهای نفتی و نیل به استقلال اقتصادی دارد؛ از این رو، یکی از مهمترین محورهای اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تکیه مخارج دولت بر مالیات ها و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است. همین موضوع بهانه ای شد تا برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با حضور دکتر محسن ابراهیمی؛ معاون امور حسابرسی و مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان تهران و دکتر سید محمدرضا حسینی؛ کارشناس و پژوهشگراقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نیز اقای دکتر سعید توتون چی ، مدیر کل پژوهش و برنامه ریزی امور مالیاتی کشور به بررسی نقش و چگونگی جایگزینی مالیات ها به عنوان یکی ازابزارها و راهبرد های کاهش وابستگی کشور به بودجه نفت بپردازد.

مخاطبان گرانقدر رادیو ایران می توانند از طریق شماره ۳۰۰۰۰۹۰۰ نظرات خود را در این خصوص با دست اندرکاران گروه سیاسی رادیو ایران مطرح کنند.

گفتنی است برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران ، در نیمه نخست سال هر چهارشنبه از ساعت ۱۱:۵۵ تا ۱۲ و ۳۵ دقیقه به صورت زنده تقدیم مخاطبان ارجمند رادیو ایران می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها