نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی چند روز گذشته توانستند 37 منطقه را در نزدیکی مرز عربستان به کنترل خود درآورده و بیش از 40 عنصر تروریستی را از پای دربیاورند.
کد خبر: ۱۲۲۲۱۲۱
تسلط نیروهای یمنی بر 37 منطقه در نزدیکی مرز عربستان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (پنجشنبه) از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد.

سریع با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که نیروهای یمنی در استان «الجوف» (شمال یمن) موفق شدند بر ۳۷ موضع تسلط پیدا کند؛ منطقه‌ای که در نزدیکی «نجران» عربستان سعودی واقع شده است.

در این بیانیه آمده است: «نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی طی روزهای گذشته توانستند بر ۳۷ منطقه در شهرستان خب و الشعف واقع در استان الجوف تسلط یافته و آن را پاکسازی کنند».

به گفته سریع، یگانهای متخصص حاضر در لشکرهای «الصماد» و لشکرهای ۲۹ و ۱۴۵ پیاده‌نظام این عملیات‌ها را انجام دادند.

این مقام نظامی یمن اظهار داشت که در جریان این عملیات بیش از ۴۱ مزدور (وابسته به ائتلاف سعودی) کشته شدند.

در ادامه این بیانیه تأکید شد که در پی عملیات نیروهای یمنی، بیش از ۲۴ جنگ‌افزار و خودروی زرهی متعلق به ائتلاف سعودی منهدم شده و مقادیر زیادی سلاح نیز به دست نیروهای یمن افتاد.

سریع همچنین اعلام کرد که رسانه‌ وابسته به نیروهای یمنی، این عملیات را به صورت مستند تصویربرداری کرده که بعدا پخش خواهد شد.

این در حالی است که نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی واکنشی به این خبر نداشته و تسلط نیروهای یمن بر مناطق نزدیک به مرز سعودی را نیز تکذیب نکردند.

ائتلاف سعودی به همراه امارات عربی متحده برای پنجمین سال متوالی به بمباران مردم بی‌دفاع یمن ادامه می‌دهد تا به زعم خود بتوانند «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به حکومت بازگردانند.

امارات به این نتیجه رسیده است که این جنگ بی‌فایده است و به همین دلیل قصد دارد نیروهای خود را از یمن خارج کند.

گفته می‌شود که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نیز به فکر راه چاره‌ای برای خروج از باتلاق یمن است و قصد دارد برای برون‌رفت آبرومندانه از این بحران، با جنبش انصارالله یمن مذاکره کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها