به دلیل خودداری از ادای شهادت علیه «ویکی لیکس»؛

«چلسی منینگ» به زندان و پرداخت جریمه سنگین محکوم شد

یک قاضی فدرال در آمریکا «چلسی منینگ» را به دلیل خودداری از ادای شهادت علیه وبگاه افشاگر ویکی لیکس، به یکسال حبس و پرداخت ۴۰۰ هزار دلار جریمه محکوم کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۱۱۰
«چلسی منینگ» به زندان و پرداخت جریمه سنگین محکوم شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، یک قاضی فدرال آمریکا «چلسی منینگ» را به دلیل خودداری از ادای شهادت علیه وبگاه افشاگر «ویکی لیکس» و بنیانگذار آن «جولیان آسانژ» به یکسال حبس و پرداخت بیش از ۴۰۰ هزار دلار جریمه محکوم کرد.

در واقع، دولت فدرال آمریکا برای وادار ساختن منینگ به ادای شهادت، او را روزانه به پرداخت ۵۰۰ دلار جریمه محکوم کرد که پس از شصت روز این مبلغ به ۱۰۰۰ دلار در روز افزایش می یابد.

با وجود آنکه منینگ به شدت مقروض بوده و در مدت زمان حبس خود قادر به کار کردن نیست، قاضی دادگاه جریمه های تعیین شده را قابل پرداخت اعلام کرده و آن را جریمه های «قهری» برای وادار ساختن منینگ به همکاری یا ادای شهادت می داند.

از سوی دیگر چلسی منینگ در واکنش به حکم دادگاه اظهار داشت: «مأیوس شدم اما غافلگیر نشدم. دولت و قاضی باید تاکنون فهمیده باشند که این مجازاتها موضع من را ذره ای تغییر نخواهد داد».

گفتنی است که چلسی منینگ تا هفتم اگوست سال جاری، مجموعاً ۱۴۷ روز را در زندان سپری کرده و مبلغ ۳۸ هزار دلار بدهکار است. چنانچه وی تا یکسال دیگر در زندان بماند، در مجموع ۴۴۱ هزار دلار به دولت آمریکا بدهکار خواهد شد.

شایان ذکر است که چلسی منینگ، تحلیلگر اطلاعات سابق ارتش آمریکا است که در سال ۲۰۱۰ اطلاعات محرمانه ارتش آمریکا از جمله اطلاعات مربوط به جنگ های افغانستان و عراق را- که شامل صدها هزار صفحه سند و افشاکننده هزاران تلفات غیرنظامی گزارش نشده بود- در اختیار سایت افشاگر ویکی لیکس قرار داد که این خود بزرگترین افشاگری در تاریخ ارتش آمریکا به شمار می رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها