دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مطرح کرد؛

پاسخ ایران به ۲هزار ابهام غربی‌ها در صحنه بین‌المللی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت:به ۲ هزار ابهام در صحنه بین‌المللی پاسخ داده‌ایم و هیچ حرکتی را علیه نظام بی پاسخ نمی‌گذاریم و این رکورد بالایی است.
کد خبر: ۱۲۲۱۹۷۳
پاسخ ایران به ۲هزار ابهام غربی‌ها در صحنه بین‌المللی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدجواد لاریجانی در مراسم همایش حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، گفت: از بین ۳۳ نامزد، برندگان انتخاب شدند که این افراد در سه محور دفاع از مظلومان جهان اسلام، دفاع از مسلمانان بلاد غرب و کسانی که در زمینه حقوق بشر و در زمینه فقه اسلامی آثار ارزشمندی بنا نهاده‌اند، انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: ساماندهی، هدایت و نظارت بر دفاع از عملکرد جمهوری اسلامی ایران یکی از وظایف ستاد است؛ ما مورد تهاجم هستیم که دفاع ضروری است و امر مهمی است که ستاد هیچ فرصتی را برای دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل تهاجمات از دست نمی‌دهد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی چراکه رکورد بالایی داریم و مشارکت فعال در مباحث بین‌المللی نیز از دیگر وظایف تعریف شده است.

لاریجانی با بیان اینکه باید جایگاه بین‌المللی را دنبال کنیم گفت:در مورد مذاکراتی که دوجانبه و چندجانبه باید در زمینه حقوق بشر باید داشته باشیم.

وی گفت:بحث حقوق بشر اسلامی باید سازوکار بین‌المللی داشته باشد و ما با دو اقدام مهم که یکی سند قاهره است و سی سال پیش تالیف شده است و ارزشهای اسلامی و محور اسلامی بودن در این سند مورد مخالفت‌های قرار گرفت و آنطور که باید جای خود را باز نکرد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: سند دیگر سند بیانیه تهران است که چارچوب مشارکت کشورهای اسلامی در زمینه حقوق بشر است.در سال آتی احیا خواهیم کرد و یک قدم باید جلوتر ببریم و نیاز به تحرکات بین‌المللی دارد.

لاریجانی ادامه داد: قوه قضائیه محور تهاجمات بین المللی بوده است و لازم بود، به آن توجهی شود که کمیته ای در آن سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب تشکیل شد.

وی گفت: ۲هزار فقره به ابهامات در صحنه بین‌المللی پاسخ داده‌ایم و هیچ حرکتی را علیه نظام بی پاسخ نمی‌گذاریم و این رکورد بالایی است.

لاریجانی تصریح کرد:امیدوارم در دوره تحول جدید در قوه قضائیه تحرک وسیعی برای پاسخ به شبهات و تحرک وسیع برای قرار دادن فکر اسلامی در مباحث حقوق بشر ایجاد شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: به دو دلیل نیازمند احیای حقوق بشر هستیم دلیل اینکه کشورهای پرچم دار حقوق بشر ناقضان حقوق بشر هستند ریشه‌هایی است که یکی از آنها تنزل انسان به موجود سکولار و ضعیف است و تلقی از بحث جهان شمول هم دلیل دیگر نقض حقوق بشر از سوی این کشورهاست و حقوق بشر مانیفیست جهان غرب شده است و انحصار حقوق بشر به فرد را طلب می‌کنند در حالی اینگونه نیست بنابراین پرداختن به حقوق بشر اسلامی بسیار ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها