معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرایند انتخاب رشته برای داوطلبان پذیرش در دانشگاه‌ها در دو بخش با آزمون و بدون آزمون انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۰۳
تشریح فرایند انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، رحیمیان معاون سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح ا مروز با تشریح فرایند انتخاب رشته گفت: انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز آزمون سراسری از روز یکشنبه 20 مرداد ماه آغاز می‌شود و داوطلبان باید پس از دریافت نتیجه اولیه آزمون که تا فردا بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه کرده و در مهلت مقرر برای انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته در روز پنج‌شنبه 17 مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان باید پیوست‌ها و ضوابط آن را نیز مطالعه کنند.

رحیمیان ادامه داد: داوطلبان مجاز کنکور از یکشنبه 20 مرداد می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند، انتخاب رشته به این صورت انجام می‌شود که داوطلبان باید 150 رشته را بر حسب ا ولویت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

فرایند انتخاب رشته بدون آزمون‌ها

معاون سازمان سنجش عنوان کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری امسال ثبت‌نام نکرده‌اند یا حتی اگر ثبت‌نام کرده ولی در آزمون شرکت نکرده‌اند یا حتی در صورت شرکت در آزمون نیز می‌توانند برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون اقدام کنند. انتخاب رشته برای این داوطلبان نیز از 20 مرداد ماه آغاز می‌شود و تا 28 شهریور ماه ادامه داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها