کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به نفوذ سامانه پرفشار که از بعدازظهر دیروز وارد سواحل جنوبی دریای خزر شده شرایط برای وزش باد، بارش باران و احتمال رعد و برق در این مناطق فراهم است و احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ رودخانه‌ها در سواحل خزر وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۸۲
وزش باد،بارش باران و احتمال رعد و برق در سواحل دریای خزر

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، کبری رفیعی افزود: امروز (۱۵ مرداد) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارش باران گاهی وزش باد رخ می‌دهد که در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بخش‌هایی از خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، زنجان، قزوین و سمنان رگبار پراکنده رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

وی اظهارداشت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود و امروز و فردا با توجه با این شرایط کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه‌ای را در نوار شمالی و همچنین نوار شرقی کشور خواهیم داشت و به علت نفوذ سامانه پرفشار بر روی سواحل جنوبی دریای خزر شرایط برای وزش باد، بارش باران و احتمال رعد و برق در استان‌های مازندان، گیلان، گلستان و برخی مناطق خراسان شمالی فراهم است.

رفیعی ادامه داد: این بارش‌ها در سواحل و در استان اردبیل به تناوب تا روز شنبه به شکل پراکنده ادامه دارد، فردا بعدازظهر در بخش‌هایی از خراسان شمالی، کردستان و همدان و روز شنبه در ساعات بعدازظهر در آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار پراکنده رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

وی گفت: همچنین مناطق جنوب و جنوب شرق از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت.

گرد و خاک در نوار شرقی کشور

رفیعی افزود: در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، پدیده غالب وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود که این شرایط امروز و فردا در منطقه زابل شدت بیشتری دارد و به شکل توفان گرد و خاک بروز می‌کند و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده نیز در ساعات بعدازظهر و به هنگام شب در خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، جنوب و غرب تهران، قم، قزوین، البرز ، مرکزی، کرمان، شمال و شرق اصفهان، یزد و آذربایجان شرقی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی کردیم و احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد که با توجه به این شرایط ساکنان این مناطق به ویژه کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از خارج شدن از منازل خودداری کنند و افراد عادی هم در پشت بام ساختمان‌های مرتفع حضور نداشته باشند زیرا وزش باد شدید خواهد بود.

به گفته وی امروز و فردا دریای خزر و بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است و در مدت ۴ روز آینده شرق دریای عمان این شرایط را دارد.

رگبار در ارتفاعات تهران

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید رخ می‌دهد که در شب احتمال باد و گرد و خاک نیز وجود دارد و در ارتفاعات تهران مانند آبعلی، دماوند و فیروزکوه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد، کمینه دمای امروز صبح تهران ۲۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۱۱ درجه بالای صفر و اهواز ۴۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها