درباره شرایط خروج از کشور دانشجویان مشمول خدمت وظیفه به منظور سفر‌های مطالعاتی بیشتر بدانید.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۳۱
شرایط خروج از کشور دانشجویان برای سفر‌های مطالعاتی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، در حین تحصیل به منظور پیشرفت تحصیلی و برای تحقیق، آزمایش یا استفاده از تجربه‌های سایر کشور‌ها، سفر‌هایی را انجام می‌دهند که به سفر‌های مطالعاتی معروف است.

این دسته از دانشجویان مشمول خدمت وظیفه درباره شرایط احراز خروج از کشور به منظور سفر‌های مطالعاتی سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

فرد مشمول باید دارای معافیت تحصیلی باشد و حداکثر مدت زمان اینگونه سفر‌ها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد ۶ ماه و دکتری یک‌سال است، ضمنا در این مدت ورود و خروج مشمول به داخل کشور برای موارد ضروری با ارائه درخواست و موافقت وظیفه عمومی بلامانع است.

تبصره: مهلت دوره نامبردگان غیر قابل تمدید است. همچنین برای کلیه دانشجویان در هر مقطع فقط یکبار مجوز خروج فرصت مطالعاتی صادر می‌شود.

گفتنی است؛ سپردن مبلغ ۸۰ میلیون ریال ودیعه نقد و یا ضمانت نامه بانکی با معرفی معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت به یکی از بانک‌ها و یا موسسات مالی در سراسر کشور و ارائه اصل رسید آن به مرکز وظیفه عمومی استان محل سکونت لازم است.

همچنین؛ سفر‌های مطالعاتی و دوره‌های مشترک با درخواست دانشگاه مربوط وتایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صورت گرفته، که وثیقه سفر‌های مطالعاتی همانند مبلغ ۸۰ میلیون ریال و دوره‌های مشترک مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها