هزینه میان‌وعده، شام، ناهار، صبحانه و دستمزد افرادی که در هر شعبه اخذ رأی انتخابات شورایاری ها فعالیت می کردند از سوی شهرداری تهران 27000000 ریال اعلام شد. با احتساب 1774 شعبه هزینه‌ای بالغ بر 47809300000 ریال در این زمینه صرف شده است.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۵۵
اعلام هزینه شام و ناهار در شعب اخذ رای انتخابات شورایاری ها +سند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، انتخابات شورایاری‌ ها 10 روز پیش در 452 محله شهر تهران برگزار شد. بعد از برگزاری انتخابات شکایات زیادی در خصوص نحوه برگزاری این انتخابات مطرح شد.

برخی از نامزدهای انتخابات شورایاری‌ ها از رای‌ فروشی در شعبه‌های اخذ رأی خبر دادند و گفتند که در برخی از شعب صندوق‌ها را به ساختمان‌های مسکونی منتقل کرده بودند.

یکی از نامزدهای انتخابات شورایاری ها گفت صورتجلسه‌ای در خصوص تخلفات تهیه شده که به نهادهای ذیربط ارسال می‌شود.

یکی دیگر از موضوعاتی که در خصوص پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها حاشیه‌ساز شد هزینه برگزاری این انتخابات بود. برخی معتقد بودند که برای برگزاری این انتخابات 18 میلیارد تومان هزینه صرف شده است که البته این رقم از سوی اعضای شورای شهر تهران رد شد.

محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس هیأت اجرایی مرکزی برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌ها طی نامه‌ای به امامی معاون مالی و اقتصاد شهری و رئیس کمیته امور مالی انتخابات شورایاری‌ها بخشی از هزینه اخذ رأی در هر شعبه را اعلام کرده است.

در این نامه آمده است در خصوص پیش‌بینی ردیف اعتباری در خصوص برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات تهران و شهردار تهران مبنی بر موافقت با تأمین بخشی از هزینه‌های انتخابات از ردیف اعتباری مشخص پیش‌بینی شده به استحضار می‌رساند بر اساس برآوردهای انجام شده هزینه هر شعبه در روز برگزاری انتخابات مبلغ 26950000 ریال بوده است لذا خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات لازم را جهت تأمین نقدینگی لازم برای هر منطقه بر اساس تعداد شعب از محل اعتبارات مذکور به عمل آورند.

بر اساس این گزارش، حدود 27000000 ریال هزینه هر شعبه اخذ رأی در انتخابات شورایاری‌ها شده و با احتساب 1774 شعبه هزینه‌ای بالغ بر 47809300000 ریال می‌شود و این تنها بخشی از هزینه‌های برگزاری انتخابات است و هزینه‌های اجرایی، فناوری اطلاعات و تجهیزات، حمل‌ونقل و ... نیز وجود دارد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در خصوص هزینه‌های برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها به خبرنگار فارس، گفت: در بودجه 6 میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: البته 10 میلیارد تومان هم در بودجه به اسم انتخابات اعتبار در نظر گرفته شده است چرا که شهرداری در زمان انتخابات کمک می‌کند و در مجموع در بودجه شهرداری تهران 16 میلیارد تومان اعتبار برای انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که شهرداری هزینه‌ها رابرای برگزاری انتخابات شورایاری ها انجام داده است، گفت: گزارش هزینه‌ای در این زمینه آماده می‌شود.

هاشمی در ادامه گفت: باید ببینیم کسانی که مانند فرمانداری، وزارت کشور، آموزش و پرورش و ... در زمینه برگزاری انتخابات به شهرداری کمک کرده‌اند آیا هزینه می‌خواهند یا خیر.

معترضان به نتیجه انتخابات شکایت کردند و برخی هم می گفتند با وجود انتخابات الکترونیک هنوز نتایج آرا مشخص نشده است و کسی هم پاسخ نمی دهد. قرار است هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری ها به این شکایات رسیدگی کنند.

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران گفت: شکایات بررسی شده و ظرف چند روز آینده نتایج آن اعلام می‌شود.

وی در خصوص هزینه‌های صرف شده برای انتخابات شورایاری‌ها، گفت: پیش‌بینی ما حدود 6 میلیارد است اما هنوز گزارش هزینه‌کردها ارائه نشده است اما بعید می‌دانم که بیشتر از 6 میلیارد تومان شود.

این عضو شورای شهر تهران در خصوص ابطال انتخابات، گفت: موضوع در حال بررسی است و ستاد شورایاری‌ها و رئیس شورا در حال پیگیری موضوع از نهادهای بالادستی هستند.

همچنین روز گذشته محسن هاشمی تأکید کرد که هر چه زودتر باید به شکایات رسیدگی و به مردم سریعاً اطلاع‌رسانی شود.

البته برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله آرش میلانی نایب رئیس ستاد شورایاری‌ها در خصوص تخلفات صورت گرفته در انتخابات گفت: هیأت‌های نظارت مناطق شکایات را دریافت کرده‌اند و تا جایی که ما می‌دانیم تخلفات جزئی است و هیچ تخلف عمده‌ای صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش، قبل از برگزاری انتخابات شورایاری‌ ها بیش از 70 نماینده مجلس طی نامه‌ای از وزیر کشور خواستند به دلیل اینکه برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ ها مصوبه مجلس را ندارد این انتخابات لغو شود اما انتخابات از سوی وزارت کشور لغو نشد و شهرداری تهران انتخابات را برگزار کرد.

به گفته برخی از کارشناسان، نباید مجری، ناظر و شمارش‌کننده آ‌را از یک جریان باشند و باید یک نهاد بالادستی بر روی عملکرد آنها نظارت کند این در حالی است که در این دوره از انتخابات مجری، ناظر و شمارش‌کننده آرا یک جریان بود و اصلاً مشخص نبود که چه کسی چه اقدامی انجام می‌دهد و حتی مشخص نبود که نامزدهای شورایاری‌ها چگونه تأیید صلاحیت شده و استعلام‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در این باره به خبرنگار فارس، گفت: با توجه به بروز برخی از ابهامات احتمال انحلال انتخابات شورایاری‌ها وجود دارد.

وی به نامه قاضی سراج مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پرونده شورایاری‌ها در دیوان عدالت اداری است و در صورتی که دیوان رأی دهد احتمال ابطال وجود دارد.

بر اساس این گزارش، تا این لحظه فقط هزینه میان‌وعده، شام، ناهار، صبحانه و دستمزد افرادی که در حوزه‌های انتخابی حضور داشتند برآورد شده است و همچنین در هر شعبه اخذ رأی رئیس شعبه، کارشناس شعبه، نیروی انتظامی، ناظر، خدماتی و یک راننده حضور داشتند و به گفته شهرداری تهران برای این بخش از خدمات در هر شعبه اخذ رأی 27000000 ریال هزینه صورت گرفته است. شهرداری تهران هزینه کلی برگزاری انتخابات را هنوز اعلام نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها