60 درصد از معابر شهری چهارمحال و بختیاری برای عبور و مرور معلولان بهسازی شده است.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۸۳
بهسازی 60 درصد از معابر برای معلولان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما،کارشناس مسئول بهسازی فضا برای معلولان در سازمان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با مشارکت شهرداری شهرکرد هم اکنون 60 درصد از معابر شهری چهارمحال و بختیاری برای عبور و مرور معلولان بهسازی شده است که این بهسازی بیشتر شامل تسطیح معابر است که در خیابان های اصلی شهر انجام شده است.

خانم قادر افزود: با وجود این اصلاحات اما ناتوانی جامعه معلول نیازمند اقدامات گسترده تری است که خوشبختانه واکنش مسئولان شهری را به همراه داشته است.

معاون زیرساخت و حمل و نقل شهرداری شهرکرد هم گفت: به منظور تسهیل دررفت وآمد توان خواهان، اعم از معلولان جسمی، حرکتی، کودکان، زنان باردار و افراد کهنسال امسال دو میلیارد تومان برای بهسازی معابر شهری اختصاص یافت.

آقای نجفی گفت: این بهسازی شامل گذرگاه های پل، خط کشی معابر، تسطیح پیاده روها، خط کشی مخصوص نابینایان و علامت گذاری مخصوص افراد معلول در اماکن عمومی، پارک ها، معابر اصلی شهری و ورودی اماکن درمانی است.

وی افزود: گستردگی کار در این حوزه بسیار زیاد است و شهرداری حساسیت خود را در صدور پروانه های ساختمانی و تجاری با رعایت بهسازی فضا برای جامعه هدف افزایش داده است.

نبود علائم هشداردهنده صوتی در اتوبوس ها برای معلولان روشندل، ارتفاع ورودی اتوبوس ها، کمبود تابلوهای هشداردهنده برای گذر معلولان و عدم رعایت حقوق معلولان در دریافت خدمات شهری رایگان از جمله بلیط اتوبوس از جمله مطالبات جامعه معلولان و کم توانان شهری در استان چهارمحال و بختیاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها