سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح آمریکا برای مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به بهانه غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه بیروت، دزدی اموال ملت ایران است.
کد خبر: ۱۲۲۱۲۱۶
تصویب طرح آمریکا برای مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، دزدی است

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن محکوم کردن اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تصویب طرحی برای مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌ های ایران در لوکزامبورگ به بهانه غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه بیروت، اظهار کرد: دزدی اموال ملت ایران توسط آمریکایی‌ها که در سال‌های اخیر به طور سلسله وار و سریالی انجام می‌شود، بدون استناد و اعتبار حقوقی و بین المللی است.

وی افزود: این اقدامات تنها برای برداشت اموال ملت ایران است و مبنای حقوقی ندارد. عملیاتی در یک کشور دیگر اتفاق افتاده و آمریکایی‌ها بدون سند، مدرک و محکمه بین المللی انگشت اتهام را به سمت ایران گرفتند تا اموال ملت ما را چپاول کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ایران می‌تواند از طریق مراجع بین المللی علیه این اقدام غیر قانونی که دست‌بُرد به اموال جمهوری اسلامی است، اقدام قضایی انجام دهد.

لازم به ذکر است، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که خواستار دسترس‌پذیر کردن دارایی‌های ایران برای پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها