وزیر کشور آلمان به دنبال کشته شدن یک نوجوان هشت ساله که توسط یک مرد اریتره‌ای به جلوی یک قطار در حال حرکت پرتاب و کشته شده بود مرخصی تابستانی خود را رها کرده و برای تشکیل نشستی امنیتی به برلین بازگشت.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۸۵
قطار مرگ، مرخصی وزیر کشور آلمان را خراب کرد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان به دلیل کشته شدن یک پسر هشت ساله در ایستگاه مرکزی راه آهن فرانکفورت به مرخصی تابستانی خود پایان داده و به برلین بازگشت.

وزیر کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به حوادث جدی اخیر که اتفاق افتاده است وی می خواهد با مقامات نهادهای امنیتی در این کشور تشکیل جلسه دهد. قرار است وی امروز (سه شنبه) به عموم شهروندان در این باره اطلاع رسانی کند.

زیهوفر درباره اتفاقی که در فرانکفورت افتاده بود عمیقا ابراز نگرانی کرده و با خویشاوندان و وابستگان و دوستان این نوجوان هشت ساله ابراز همدردی کرد. دلایل و انگیزه های این جنایت هنوز مشخص نیست.

وزیر کشور آلمان اعلام کرد که حالا وظیفه نهادهای تحقیق و تفحص است که هر چه سریع تر و به صورت گسترده در این باره شفاف سازی کنند.

وی تاکید کرد: با این عامل قتل با همه ابزار قانونی برخورد خواهد شد. وزارت کشور آلمان اعلام کرد که در صورت لزوم به این ایالت آلمان هر گونه کمک از طرف اداره فدرال پلیس آلمان و یا اداره فدرال پلیس جنایی داده خواهد شد.

یک مرد روز دوشنبه در ایستگاه مرکزی فرانکفورت یک نوجوان هشت ساله را جلوی یک قطار در حال حرکت انداخت و در اثر آن این پسر کشته شد. این مرد سعی کرد مادر این پسر و یک نفر دیگر را هم به این مسیر هل دهد که آن ها توانستند خود را نجات دهند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور مظنون این حادثه تروریستی یک مرد 40 ساله اریتره‌ای بوده که دستگیر شده است.

حدود یک هفته پیش هم در ایالت نوردراین وست فالن آلمان در ایستگاه قطاری یک مرد یک زن را به جلوی یک قطار در حال حرکت پرتاب کرد و او کشته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها