سفارت کشورمان در مسکو در اطلاعیه‌ای نکاتی را برای هموطنان ایرانی که قصد عزیمت به روسیه را دارند، اعلام کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۸۴
شهروندان ایرانی از تردد در شمال و جنوب روسیه خودداری کنند

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با صدور اطلاعیه‌ای به هموطنانی که قصد دارند به روسیه سفر کنند، نکاتی را متذکر شد.

با توجه به اینکه متأسفانه اخیراً برای برخی از هموطنان عزیز هنگام ورود به برخی فرودگاه‌های روسیه مشکلاتی به‌وجود آمده، توصیه می‌شود شهروندان ایرانی که قصد سفر به روسیه را دارند، به موارد ذیل توجه فرمایند:

طبق قوانین روسیه، صدور ویزا برای شهروندان دیگر کشورها به‌معنای ایجاد حق برای آنان جهت ورود به خاک روسیه نیست و روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا مانع از ورود آن دسته از افرادی شود که مدارک ناقصی دارند یا مظنون به استفاده از خاک روسیه برای مهاجرت هستند.

مدارکی که در فرودگاه، بازرسی و کنترل می‌شوند گذرنامه معتبر، روادید معتبر، رزرو هتل به تعداد روزهای روادید و بلیط برگشت به کشور است.

چنانچه افرادی بعد از دریافت روادید، بلیط برگشت یا رزرو هتل، سفر خود را کنسل کنند حتی با داشتن روادید امکان ورود به روسیه را نخواهند داشت و دیپورت خواهند شد.

مسافرانی که در فرودگاه‌های روسیه درباره هدف سفر به این کشور مورد سؤال قرار می‌گیرند، باید به نوع روادید صادرشده در گذرنامه خود دقت کنند. به‌عنوان مثال اگر شهروند ایرانی برای گردشگری وارد روسیه می‌شود و هنگام دریافت روادید هدف از سفر خود را گردشگری اعلام و روادید گردشگری هم دریافت کرده است، باید هنگام ورود به فرودگاه‌های روسیه هم هدف از سفر خود را گردشگری اعلام کند و توضیح بیشتری ندهد؛ زیرا اعلام هرگونه دلیل دیگری برای سفر دیپورت و اخراج شدن مسافر را در پی خواهد داشت.

شهروندان ایرانی از تردد در مناطق شمالی و جنوبی روسیه که شائبه خروج غیرقانونی آنان از مرزهای روسیه را ایجاد می‌کند، خودداری کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با در نظر داشتن این واقعیت که رفتار مذکور با برخی از شهروندان ایرانی در یکی از فرودگاه‌های مسکو غیرقابل پذیرش بوده، ضمن انجام ملاقات‌های متعدد با مقامات مختلف روسیه در وزارت امور خارجه این کشور و دیگر نهادهای ذی‌ربط و با ارسال چندین یادداشت اعتراض‌آمیز، مراتب گله‌مندی خود را اعلام کرده و همواره تأکید کرده است که باید احترام شهروندان ایرانی حفظ شود و حقوقی از آنان تضییع و پایمال نشود. با وجود این، موضوع ضرورت حفظ حقوق و شئون شهروندان ایرانی همچنان در دستور کار این سفارت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و امیدواریم پیگیری‌های کنونی با مساعدت سازمان های ذی‌ربط روسیه نتیجه دهد و در آینده شاهد تکرار مشکلات مذکور نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها