با موفقیت «شیرشاه» در گیشه، فروش کلی محصولات کمپانی دیزنی از ۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار عبور کرد.
کد خبر: ۱۲۲۰۲۰۶
دیزنی رکوردش را در گیشه جهانی شکست

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، کمپانی دیزنی از رکورد بیشترین فروش محصولات یک استودیو عبور کرد.

بعد از پایان این هفته و موفقیت انیمیشن «شیرشاه»، این کمپانی از فروش جهانی ۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار عبور کرد و رکورد قبلی خود که مربوط به سال ۲۰۱۶ با ۷ میلیارد ۶۱۰ میلیون بود، شکست و همچنان موفق‌ترین استودیو در گیشه فروش است.

علاوه بر این در پایان این هفته، دیزنی به اولین استودیویی تبدیل شد که تنها در گیشه‌های خارجی توانسته با برآوردی ۵.۰۹ میلیارد دلاری، از مرز ۵ میلیارد عبور کند.

این موفقیت برای دیزنی در شرایطی به دست آمده که در ماه جولای میلادی هستیم و تا پایان سال که ۵ ماه دیگر از آن باقی مانده این کمپانی محصولات دیگری مثل «یخ زده ۲»، «شرور» و فیلم سینمایی «جنگ ستارگان:خیزش اسکای واکر» را برای ادامه سال در تقویم خود دارد.

هم اکنون از بین شش فیلم پرفروش امسال، پنج فیلم مربوط به کمپانی دیزنی می‌شود که شامل «انتقام جویان: پایان بازی» با ۲.۷۹ میلیارد، «کاپیتان مارول» با ۱.۱ میلیارد دلار، «علاءالدین»با ۱ میلیارد دلار، «شیرشاه» با ۹۶۲ میلیون و «داستان اسباب بازی ۴» با ۹۱۷ میلیون می‌شود. تا به حال سه فیلم از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده اند و انتظار می‌رود «شیرشاه» و «داستان اسباب بازی» هم به زودی از این مقدار عبور کنند.

از زمانی که دارایی‌های کمپانی فاکس به طور رسمی واگذار شد، دیزنی بیش از ۴۰ درصد از فروش گیشه‌های داخلی را به خود اختصاص داده است. این مقدار بیش از دو برابر نزدیک‌ترین رقیب آن‌ها یعنی برادران وارنر و کمپانی یونیورسال است که سهم این دو کمپانی از گیشه ۱۳ درصد است.

تمامی محصولات دیزنی قابل ستایش نیستند و فیلم‌های دیگر این کمپانی مثل «دامبو» و فیلم‌های «مردان ایکس» و «ققنوس سیاه» از کمپانی فاکس، نمونه‌های شکست خورده این دو کمپانی در گیشه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها