بزرگترین زمین لرزه‌ای که در هفته گذشته به ثبت رسید، در بندر گنگ استان هرمزگان با بزرگای ۴.۹ بوده، ضمن آنکه بهاباد استان یزد زلزله‌ای با بزرگای ۴.۷ و سپید دشت استان لرستان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۴.۳ را تجربه کردند، علاوه بر آن "کیلان" استان تهران نیز با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳ لرزید که به گفته محققان این زلزله در منطقه‌ای با جنبایی بالا رخ داده است.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۲۴
ثبت بزرگترین زمین‌لرزه در استان‌های هرمزگان، یزد و لرستان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بزرگترین زلزله‌های هفته گذشته به ترتیب در بندر گنگ استان هرمزگان با بزرگای ۴.۹، سپید دشت استان لرستان با بزرگای ۴.۳ و بهاباد استان یزد با بزرگای ۴.۷ رخ داد.

کیلان استان تهران نیز با زمین لرزه ۳ لرزید. علاوه بر آن استان‌های کرمان، فارس، سمنان، سیستان و بلوچستان و بوشهر زلزله‌هایی با بزرگای بیش از ۳ را تجربه کردند.

جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۹ تیر

در درب بهشت استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۱۰ کیلومتر به ثبت رسید و کانون آن در ۳۰ کیلومتری درب بهشت، ۵۲ کیلومتری رابر و ۵۴ کیلومتری جیرفت استان کرمان به ثبت رسید.

علامرودشت استان فارس با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۷ کیلومتری لرزید. کانون این زلزله در ۱۸ کیلومتری علامرودشت، ۱۸ کیلومتری وراوی و ۲۵ کیلومتری محمله این استان گزارش شد.

در لافت استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در محمله استان فارس زلزله ۲.۹، در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۸، در مزدآوند استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ و در فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

یکشنبه ۳۰ تیر

ششده استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۳ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین‌لرزه در ۱۱ کیلومتری ششده، ۲۱ کیلومتری ایج و ۲۶ کیلومتری استهبان استان فارس بوده است.

در دامغان استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و کانون این زمین‌لرزه در ۲۴ کیلومتری دامغان و ۳۳ کیلومتری دیباج استان سمنان و ۴۹ کیلومتری کیاسر استان مازندران بوده است.

در ایذه استان خوزستان زلزله ۲.۵ و در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

سپید دشت استان لرستان نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ لرزید. کانون این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد، در ۳ کیلومتری سپید دشت، ۳۰ کیلومتری شول آباد و ۳۷ کیلومتری زاغه استان لرستان بوده است.

در گلمورتی استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۲۵ کیلومتری گلمورتی و ۸۵ کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان و ۶۷ کیلومتری زهکلوت استان کرمان بوده است.

دوشنبه ۳۱ تیر

انبارالوم استان گلستان زلزله ۲.۹، زاهدان استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۷، میانه استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۷، بادرود استان اصفهان زلزله ۲.۵، حمیل استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ و بازرگان استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ را تجربه کردند.

سه‌شنبه اول مرداد

در سومار استان کرمانشاه زلزله‌های ۲.۶ و ۲.۸، در سربیشه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶، در درز استان فارس زلزله ۲.۹، در زاهدان استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۹، در بندر خمیر استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در سرعین استان اردبیل زلزله ۲.۶، در جزیره کیش زلزله ۲.۹ و در ورزقان استان لرستان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

گنگ استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۹ را تجربه کرده است و کانون این زمین‌لرزه در ۱۳ کیلومتری و رومرکز کانونی آن در ۱۵ کیلومتری کنگ، ۲۱ کیلومتری بندر لنگه و ۴۶ کیلومتری جزیره تنب بزرگ این استان بوده است. زلزله ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری و دو زلزله ۳.۳ در عمق ۱۰ و ۲۰ کیلومتری و ۳.۲ در عمق ۱۵ کیلومتری و ۳.۱ در عمق ۱۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

معمولان استان لرستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون رومرکز آن در ۱۴ کیلومتری معمولان، ۲۵ کیلومتری ویسیان و ۳۱ کیلومتری پلدختر این استان بوده است.

چهارشنبه ۲ مرداد

شنبه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ را در عمق ۱۸ کیلومتری تجربه کرد. کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری شنبه، ۲۷ کیلومتری کاکی و ۳۳ کیلومتری خورموج این استان بوده است.

سیرچ استان کرمان نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۹ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۱۱ کیلومتری سیرچ، ۲۳ کیلومتری اندوهجرد و ۲۷ کیلومتری ماهان این استان گزارش شد.

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ و در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

پنج‌شنبه ۳ مرداد

در کیلان استان تهران زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۸ کیلومتری کیلان و ۱۶ کیلومتری آب‌سرد استان تهران و ۲۱ کیلومتری ایوانکی استان سمنان گزارش شد.

در حاجی‌آباد استان هرمزگان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری حاجی‌آباد استان هرمزگان و ۵۱ کیلومتری دوبرجی و ۵۴ کیلومتری درز استان فارس بوده است.

جمعه ۴ مرداد

در صفائیه استان کرمان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

زلزله ۴.۷ ریشتری "بهاباد" استان یزد را لرزاند. این زمین‌لرزه در ۴۸ کیلومتری بهاباد، ۵۶ کیلومتری ساغند و ۷۴ کیلومتری بافق در استان یزد رخ داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها