از سوی مجلس نمایندگان آمریکا

طرح تحریم گروه های فلسطینی تصویب شد

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که با ادعای واهی تروریست بودن برخی گروه های فلسطینی، خواستار تحریم آنها شده است.
کد خبر: ۱۲۱۹۳۷۹
طرح تحریم گروه های فلسطینی تصویب شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، قطعنامه ۱۸۵۰ موسوم به «طرح جلوگیری از حمایت بین المللی از تروریسم فلسطینی ها» که مورد حمایت «برایان مَست» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا است، خواستار «اعمال تحریم ها علیه گروه های فلسطینی (با ادعای) حمایت خارجی از تروریسم فلسطینی ها و اهداف دیگری است».

این طرح از رئیس جمهوری آمریکا درخواست می کند گزارشی را بطور سالانه به کنگره ارائه دهد و افراد و سازمان هایی را شناسایی کند که «آگاهانه از گروه های فلسطینی حمایت می کنند و تامین مالی و حمایت مادی از آنها را برعهده دارند.»

در این درخواست از گروه های حماس، جهاد اسلامی و گروه های وابسته به آنها نام برده شده است.

طرح مذکور که روز گذشته (سه شنبه) تصویب شد همچنین از رئیس جمهوری آمریکا می خواهد گزارش هایی را درباره هر یک از دولت های حمایت کننده از اقدامات تروریستی و حمایت مالی به حماس، جهاد اسلامی یا هر سازمان وابسته به آنها به کنگره ارائه دهد.

بر اساس این طرح، هر دولت خارجی که از سازمان های تروریستی (ادعایی) حمایت می کند ممکن است با قطع کمک های خارجی مواجه شود.

رئیس جمهوری آمریکا می تواند با اعمال تحریم ها بر اساس مورد به مورد با اعمال تحریم ها از تعهدات خود در ارائه کمک خارجی سر باز زند.

«جروزالم پست» مدعی شد، حماس و جهاد اسلامی جزو گروه های تروریستی رادیکال هستند و این گروه ها از هیچ اقدامی برای انجام اعمال تروریستی علیه مردم بی گناه در سراسر جهان دریغ نمی کنند.

این رسانه صهیونیستی با استناد بر بیانیه نماینده جمهوریخواه حامی این طرح نوشت: حماس مسئول مرگ تعداد زیادی از آمریکایی ها و اسراییلی ها است. این تحریم ها پیامی قوی را به هر کسی که از این گروه ها حمایت می کند، می فرستد.

طرح مجلس نمایندگان آمریکا در تحریم گروه های فلسطینی به بهانه حمایت از تروریسم یا اقدامات تروریستی موضوع جدیدی نیست.

پیشتر نیز وزارت خزانه داری آمریکا شمار دیگر از مسئولان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و حامیان مالی آنها را تحریم کرده بود.

حماس در محکومیت تحریم های آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز این اقدام بی تدبیرانه دولت ترامپ را ادامه سیاست های خصمانه دولت واشنگتن عنوان و تاکید کرد که حمایت آمریکا از تروریسم خود شاهد زنده ای بر جنایت علیه بشریت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها