معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام گفت: به‌دلیل ورود سامانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای ۱۱۸ نفر از افراد مناطق گرمسیری استان ایلام دچار گرمازدگی شده و راهی بیمارستان شدند.
کد خبر: ۱۲۱۹۰۷۸
گرما در ایلام بیداد می کند / ۱۱۸ نفر راهی بیمارستان شدند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، فیروز بالاوندی معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام اظهار داشت: با شروع گرمای شدید در استان از ابتدای هفته تاکنون ۱۱۸ نفر به‌ دلیل گرمازدگی به بیمارستان‌های استان ایلام مراجعه و درمان شده‌اند.

وی افزود: بیش از نیمی از این افراد، میانسال بوده و از شهرستان‌های مناطق گرمسیری (دهلران و مهران) هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام بیان داشت: با توجه به افزایش دمای هوا تا پایان هفته، مردم استان برای حفظ سلامت خود، در ساعات اوج گرما از رفت و آمد غیرضروری در زیر تابش آفتاب خودداری کنند.

وی تاکید کرد: گرمازدگی می‌تواند به صورت خفیف، متوسط یا شدید بروز کند. این عارضه در موارد شدید حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.

بالاوندی ادامه داد: در مراحل اولیه گرمازدگی، در فرد علایمی مانند تپش قلب، وعرق کردن زیاد مشاهده می‌شود و در صورتی که میزان عرق کردن فرد افزایش یابد نتیجتاً مقدار زیادی از مایع بدن از دست رفته و الکترولیت‌های ضروری بدن مانند سدیم و پتاسیم نیز دفع می‌شود.

گفتنی است، ساعات اوج تابش آفتاب و گرما به‌طور کلی از ۱۱ تا ۱۵ بعد از ظهر ادامه می‌یابد لذا توصیه می‌شود افراد در این ساعات از منزل بیرون نروند. اما زمان‌هایی وجود دارد که فردی مجبور می‌شود در بیرون از خانه حضور یابد، بنابراین بهتر است در این زمان‌ها تا اندازه ممکن از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب اجتناب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها