وزارت خارجه فرانسه و آلمان روز شنبه در بیانیه‎هایی مداخله جویانه به موضوع نفتکش انگلیسی که به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد واکنش نشان داده و خواستار آزادی هرچه سریعتر این نفتکش شدند.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۰۳
واکنش فرانسه و آلمان به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، وزارت خارجه فرانسه روز شنبه توقیف نفتکش انگلیسی که روز جمعه به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد را نگران کننده خوانده و مدعی است به تلاش‌ها برای کاستن از تنش‌ها در منطقه آسیب می‌رساند.

وزارت خارجه فرانسه ادعا کرده که ایران باید در سریعترین فرصت ممکن نفتکش توقیف شده را آزاد کند.

پاریس در این بیانیه آنچه همبستگی خود با انگلیس خوانده را اعلام کرده است.

در همین حال وزارت خارجه آلمان نیز به توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» واکنش نشان داده است.

وزارت خارجه آلمان خواستار آزادی هرچه سریعتر این نفتکش شده است.

این در حالی است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر روز جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «stena impero» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها