جوکوویچ مچ فدرر را خواباند و قهرمان ویمبلدون شد؛

نمایش تکراری اما فاخر و هیجان‎انگیز

نواک جوکوویچ تنیسور اهل صرب در فینالی که از لحاظ زمانی در تاریخ رقابت های تنیس ویمبلدون رکورد زد موفق شد راجرر فدرر را شکست بدهد و به عنوان قهرمانی این رقابت های فاخر و سرشار از پول دست یابد.
کد خبر: ۱۲۱۷۴۸۲
نمایش تکراری اما فاخر و هیجان‎انگیز

به گزارش جام جم آنلاین ، دنیای تنیس به چهار رویداد بزرگ فخر می فروشد، تنیس اوپن فرانسه، اوپن آمریکا، اوپن استرالیا و ویمبلدون. روز گذشته پرونده ویمبلدون 2019 بسته شد. در دیدار پایانی این رقابت ها در بخش مردان دو غول بزرگ دنیای تنیس یعنی راجرر فدرر و نواک جوکوویچ مقابل هم قرار گرفتند و پس از پنج ساعت جدال جوکوویچ به برتری دست یافت.

آنچه در ویمبلدون اتفاق می افتد تکراری است. تنیسورها، نتایج و حتی قهرمان. هر سال تماشاگران زیادی به ویمبلدون می روند تا در رقابت هایی که تحت نظر پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا برگزار می شود شاهد حضور ستاره های متعددی باشند، از رافائل نادال گرفته تا راجرر فدرر و نواک جوکوویچ گرفته تا سره‎نا ویلیامز در بخش زنان. ویمبلدون جایی برای نمایش فخر و اشرافی گری است. از تماشاگرانش که در میان آنها بزرگ ترین سلبریتی های دنیا دیده می شود تا خودِ تنیسورها. با وجود اینکه اکثر جنبه های این رقابت ها بسیار تکراری است اما باز هم این رقابت ها در زمره محبوب ترین و پربیننده ترین رویدادهای ورزشی جهان قرار دارد.

برای نخستین بار؛«تای بریک»

فینال ویمبلدون اینبار یک فرمول جدید داشت؛ «تای بریک». تای بریک بدان معناست که بعد از هم امتیاز شدن جوکوویچ و فدرر در امتیاز 12 ست پنجم مسابقه نامحدود شد. در واقع هواداران ویمبلدون این فرصت را داشتند تا یک روز تمام مسابقه ببیند. البته مسابقه باید در جایی تمام می شد.

با وجود برتری جوکوویچ در پایان این مسابقه ، همه چیز به صورت پایاپای پیش می رفت. این تنیسور صرب برای پنجمین بار به چنین افتخار عظیمی در دنیای تنیس دست یافت. او پیش از این چهار بار دیگر و در سال های 2011، 2014، 2015 و 2018 عنوان قهرمانی را به دست آورد.

یکی از دلایل شکست فدرر 38 ساله را در این مسابقه سن بالاتر او نسبت به جوکوویچ است؛ فدرر در این مسابقه آماری بسیار خوبی از خود بر جای گذاشت اما در «تای بریک» نهایی و در امتیاز سه بر یک با یک سرویس اشتباه و فرستادن توپ به اوت همه چیز را خراب کرد.

این تنیسور سوییسی در این بازی 26 امتیاز سرویس کسب کرد، در حالی که حریفش فقط 10 امتیاز سرویس به دست آورد.

فدرر پس از این شکست بسیار غمگین به نظر می رسید. حتی به جوکوویچ هم تبریک نگفت که از او بسیار بعید است. فدرر همیشه به عنوان ورزشکاری اخلاق‎مدار شناخته می شود.

فدرر بعد از این شکست مصاحبه را اینگونه آغاز کرد: «من هیچ وقت این روز را فراموش نمی کنم.»

فدرر با اینکه این مسابقه را باخت و قهرمانی را از دست داد اما همچنان با هشت عنوان قهرمانی پرافتخارترین و رکورددارترین تنیسور تاریخ ویمبلدون است.

از حاشیه های دیگر این مسابقه می توان به واکنش عجیب جوکوویچ اشاره کرد. او پس از این فینال رویایی بخشی از چمن را کند و خورد. این کار جوکوویچ ریشه در روستایی دارد که در آن بزرگ شده است. در واقع خوردن چمن هم نشانه ای برای تشکر از زمین است و هم نشان دادن احترام به جایی که در آن بازی کرده است.

حالا تنیسورهای برتر جهان با پایان ویمبلدون خود را برای اوپن آمریکا آماده می کنند، جایی که باز هم قرار است میدانی برای یکی از اشرافی ترین ورزش های دنیا باشد.

در بخش زنان ویمبلدون نیز هالپ با شکست ویلیامز به عنوان قهرمانی دست یافته بود.

نواک جوکوویچ به عنوان قهرمان ویمبلدون کاپ قهرمانی را از کیت میدلتون عروس ملکه انگلیس دریافت کرد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها