پایان لیگ والیبال 2019 ملت‎ها ؛

دبلِ قهرمانی تزارها در شیکاگو

تیم ملی والیبال روسیه با برتری مقابل آمریکا ، میزبان مرحله نهایی لیگ والیبال 2019 ملت ها، در فینال این دوره از رقابت ها به عنوان قهرمانی دست یافت. روسیه که سال گذشته نیز قهرمان شده بود در واقع از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.
کد خبر: ۱۲۱۷۴۷۵
دبلِ قهرمانی تزارها در شیکاگو

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی والیبال روسیه، تیمی که در مرحله مقدماتی یک بار از ایران شکست خورد بامداد امروز دوشنبه به وقت تهران در سالن «کردیت یونیون وان» شهر شیکاگو در فینال لیگ والیبال 2019 ملت ها مقابل آمریکا به میدان رفت و با برتری سه بر یک در این فینال هیجان انگیز نه تنها عنوان قهرمانی را به دست آورد بلکه جایزه یک میلیون دلاری را نیز از آن خود کرد. پیش از شروع مسابقات فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که تیم‌ها برای هر برد 9 و هر باخت 4 هزار دلار پاداش می‌گیرند. همچنین مبلغ یک میلیون تا 75 هزار دلار هم به تیم‌های اول تا ششم تعلق خواهد گرفت.

روس‌ها در ست‌های اول، سوم و چهارم با نتایج 25 بر 23، 25 بر 21 و 25 بر 20 تیم میزبان را شکست دادند و تنها در ست دوم 20 بر 25 مغلوب آمریکا شدند.

دیمیتری وولکوف 17 امتیاز برای روسیه به دست آورد اما پرامتیازترین بازیکن میدان کسی نبود جز تیلور سندر که 20 امتیاز برای تیمش کسب کرد هر چند در پایان شاهد شکست تیمش و از دست رفتن عنوان قهرمانی بود.

تزارها در حالی عنوان قهرمانی دومین دوره لیگ والیبال ملت ها را به دست آوردند که سال گذشته نیز همین عنوان را گرفته بودند. آنها در فینال سال گذشته فرانسه را سه بر صفر شکست دادند. به این ترتیب آنها از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند.

تیم ملی والیبال روسیه با هدایت توماس ساملوو با ترکیبی جوان شده گام به این دوره از رقابت های لیگ والیبال ملت ها گذاشت. در واقع بسیاری از تیم های شرکت کننده در این دوره از رقابت ها با ترکیبی جوان شده خود را نشان دادند و فقط چند تیم معدود همانند ایران و یا برزیل از جوانگرایی به منظور نتیجه گیری دوری کردند. اما تیم ملی والیبال روسیه با اینکه کاملا متحول شده بود و ترکیبی جوان دارد بامداد امروز مقابل آمریکای پرستاره آن هم در شهر شیکاگو به برتری دست یافت و عنوان قهرمانی را از آنِ خود کرد.

سومی جوانان لهستانی

تیم ملی والیبال لهستان در دیدار رده بندی لیگ والیبال 2019 ملت ها با برتری مقابل برزیل مقام سومی و مدال برنز را به دست آورد. لهستانی ها در حالی سوم شدند که سرمربی ندارند. لهستان در سه ست متوالی با نتایج 25 بر 17، 25 بر 23 و 25 بر 21 برزیل را شکست داد. این پیروزی در حالی برای لهستان به دست آمد که ویتال هاینن، سرمربی این تیم بدون موافقت فدراسیون والیبال لهستان، شاگردانش در شیکاگو را ترک کرد و به لهستان برگشت تا در کنار بازیکنان اصلی تیم ملی این کشور باشد.

به این ترتیب تیم‌های روسیه، آمریکا، لهستان، برزیل، ایران و فرانسه به ترتیب در رده‌های اول تا ششم این دوره از رقابت‌ها قرار گرفتند.

تیم‌های روسیه، ایران، کوبا و مکزیک، برگزار کننده مرحله نخست انتخابی المیپک 2020 خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها