رئیس پلیس فتا در استان فارس گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز، بیشترین تعداد جرائم فضای مجازی سال 97 در این استان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۲۱۷۴۴۱
برداشت اینترنتی غیرمجاز بیشترین جرم فضای مجازی

به گزارش جام جم آنلاین از سایت پلیس فارس، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی گفت: بعد از برداشت غیرمجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه‌ای، مزاحمت، تهدید و اخاذی اینترنتی به ترتیب بالاترین آمار وقوع جرایم فضای مجازی در این استان طی سال 97 بوده است.

وی درباره فرایند تشکیل پرونده و رسیدگی به شکایات جرایم در فضای مجازی، گفت: شهروندان باید مستندات لازم اعم از پیام‌های رد و بدل شده، عکس‌ها، پرینت حساب بانکی و ... را در ارتباط با شکایت خود جمع آوری کنند .

این مقام انتظامی افزود: شهروندان می‌توانند با همراه داشتن مستندات برای تشکیل پرونده قضائی و مطرح کردن شکایت خود به دادسرای ناحیه 2 شیراز واقع در میدان قائم ( اطلسی) مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند .

رئیس پلیس فتا استان فارس اضافه کرد: شهروندان پس از تکمیل پرونده در مراجع قضائی، باید به پلیس فتا مراجعه کنند تا کارشناسان اقدامات فنی و تخصصی خود را پیرامون موضوع انجام دهند .

رجبلی با تأکید بر ضرورت پیشگیری از جرایم سایبری، از کاربران خواست قبل از استفاده از فناوری‌های روز و شبکه‌های اجتماعی، ابتدا نسبت به کسب اطلاعات لازم در خصوص چگونگی استفاده بهینه و مطلوب از این فناوری‌ها اقدام کنند تا دچار مشکلات ناشی از کمبود آگاهی در این فضا نشوند .

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir یا تماس با شماره تلفن 21827804-071 به پلیس فتا اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها